torsdag 10 juni 2010

Tid för bloggen..

finns ingen sådan i mitt liv just nu tyvärr.. Fullt upp kan man lugnt säga!
Är nämligen mitt i studentveckan och allt firande som hör dit!!
Men från och med nästa vecka är jag endast hästtjej och kommer utöka hästbloggandet :)
Har dock inte så mycket att skriva om iaf, hästarna går lugnt - dels för att jag har så mycket annat för mig just nu och dels för att de är lite halv skadade/trötta hela bunten..

Nu ska jag sova, imorgon skyndar jag till stallet tidigt för att hinna rida lite innan det är studentfix från och med lunch!
Tänk att jag tar studenten på lördag - helt otroligt!!

11 kommentarer:

  1. Tråkigt Sanna att du inte vill kommentera, det betyder att det ENDA du vill ha runt dig är dom som kammar dig medhårs, ( vilket verkar vara en hel del ) kritik måste man kunna ta, " Rebecca Tenser" om man tittar på dina inlägg och vilken tid du skickat dom kan man undra vilket tillstånd du är i....Pinsamt, 20 år, jag tror nog Sanna kan prata för sig utan dina kommentarer, vilket förmodligen inte är så svårt. Jag kallar mig själv som medelmåtta... Beträffande dig och dina resultat med Be Ware förstår jag att du slickar en sådan som Sanna, men att försvara någon kan bli lite pinsamt det med, nu kommer jag med konstuktiv kritik vilket du förmodligen måste slå upp i ordlistan för att förstå vad det menas med det, betvivlar på att du ens kommer till medelmåtta, otrevlig och ful i mun är du så kanske ska du pröva som häst tjej, finns nog någon rik häst snubbe du kan få att fastna för det beteendet, vilket som jag ser som din enda möjlighet att komma någonstans på din nivå, någon skriver tur, vadå tur, man ska väl kunna förvalta det man har och kan få av pappa. Det som kan få mig att se rött är dom som åker gräddfil och inte kan vara ödmjuka och erkänna detta, Sanna du har en framgångsrik pappa inom byggbranchen, ändå försöker du säga att det är du som köper hästar hit och dit, du är inte så gammal så du kan ha jobbat ihop typ 10-15 miljoner som dina hästar kostar idag, vem försöker du lura, förstår inte att man måste hymla med detta, alla bara oh Sanna hit och oh Sanna dit, titta på ridningen, med den kapaciteten skulle hon om hon kunde rida och med det materialet kommit mycket längre, varför om man nu inte klarar svåra hästar börja med något man kan gå ut på tävlingar och ha roligt med, inte innan börja hitta på varför det inte gick bra, ston stod brevid, flaggor hit och dit, högresta hästar, hur orkar ni, klarar man inte av dom så gör man inte det punkt slut, till och med jag har slagit dina fantastiska hästar, visseligen är jag Senior idag, men som UR slog jag dig, då junior, känns som att jag med dina underlag skulle kommit bra mycket längre...Smurf... (bara för dig Rebecca)

    SvaraRadera
  2. Asså fy fan! Jag känner inte sanna på något viss men följer hennes blogg då ja tycker att den är intersant. Visst jag ska inte sticka under stolen med att ja med vill ha men det betyder inte att jag inte kan glädjas åt andra. Vilket du tydligen inte kan.

    Jag har aldrig tolkat sanna som en person som skryter med det hon har utan hon är mer tacksam för att hon har fått möjligheter.

    Men hur jävla lätt är det att köra upp en bil i uppförspacke när soppan tagit slut! spelar la för fan inte ngn roll om det siter en F1 förare bakom ratten. bilen åker inte för det.

    Tror mycket på som sanna säger att hästen "dör" för henne då de inte finns ngn snygg tjej att visa upp sig för.

    Eftersom du själv inte verkar ha ngn fritid direkt utan din syssla är att tracka ner på dem som har ett liv tkr ja faktist synd om dig. Att säga att rebecca inte har ngn framtid om hon så inte gifter sig rik så kan man undra vilka fan du måste ha legat med om du nu över huvud taget ska ha fått häst.... R har kämpat sig fram hon skryter inte med det och gör ingen show av de hela. Hon brinner bara för hästarna lika mycket som jag och sanna gör. du brinner mer för att tracka ner på folk! kul liv lixom...

    Och du måste man vara påverkad bara för att man skriver sent på natten eller tidigt på morgonen! Jag själv jobbar skift så jag kan skriva på natten men inte fan e ja påverkad för det! Vem vet rebecca kanske jobba natt!?

    Om du nu förtfarandde är så att du stör dig så kopiös mkt på sanna elller rebecca eller ngn annan stackare som har för mkt pengar eller för bra hästar så kan ja ge dig ett enkelt tips: sluta läs deras bloggar!

    SvaraRadera
  3. Haha antagligen sitter jag påtänd och läser hästbloggar varje natt.. Jag jobbar inte natt, nej? Och vad har mina tävlingsresultat och ambitioner gällande mina hästar med min vänskap med Sanna att göra?? Är Sanna en sådan oälskbar människa att hon inte skulle ha haft några vänner om hon inte hade haft pengar? Och vad skulle jag, med min ridning, dra för nytta av att hon har pengar??

    Och vad vet du om mig, egentligen? Inte ett jävla skit. Lämna mig och mina hästar ifred.

    Så sluta skriv en massa skit, vi som tycker om Sanna och som gillar att läsa hennes blogg vill inte ha en massa kommentarer från någon som dig, som inte ens vågar stå för vem den är, här. Så håll dina åsikter för dig själv i fortsättningen.

    Sanna du är min raring, med eller utan pengar;)


    Hejdå TÖNT / Rebecca Tenser


    Och Carro, tror du verkligen denna människa fått kuk nångång? Hon verkar lite för bitter för det..

    SvaraRadera
  4. Herre gud är det bara grottmänniskor som skriver på denna blogg, ni stavar som jag vet inte vad, om nu denna blogg bara är till för nickedockor bör man skriva det från början, typ ingen kritik får framföras på denna blogg, bara possitiva meddelanden får göras, gud vilken rolig blogg, snacka inbördes beundran, såg att Sanna var uttagen till Falsterbo, detta är vad jag menar med gräddfil, vad har hon presterat för att komma dit, det enda man ska göra, träna för rätt folk, ha mycket pengar, trixa lite här och där, vipps så blir man uttagen, jag kan räkna upp 10 st som rider bättre än Sanna, men tyvärr har dom inget namn att skryta med, skulle tro att Melvin om inte direkt, minst två veckor innan hamnar hos Mattias för hård körning till Falsterbo, för det vet vi som håller på med hästar, man rider ett tag på föregående ryttare, detta gäller inte dig Rebecca, har man sett dig rida förstår man vad jag menar. Vad beträffande om jag fått något eller inte, sådant tycker iallafall inte jag att man tar upp på en sådan här sida, dom orden du använder, talar bara om vart din intelligens sträcker sig till, fy, undrar om Sanna som verkar städad vill ha sådant prat på sin blogg, Detta är inte avundsjuka, jag ska inte klaga, har en gård med några hästar, en man som ej bryr sig om hästar han har sitt, två döttrar som inget annat vill än hålla på med hästar men bara på låg nivå, inget annat, gud bevars. Bara så trött på alla filåkare, heter man SHBK kommer man undan dopning, man sätter dom här, frågar du mig... Stackars tjejerna på piddestaler, verkligheten kan bli väldigt tung en dag, detta gäller inte dig Rebecca, du hamnar nog i en lägenhet med tre barn, en man som dricker på kvällarna och kör volvo.

    SvaraRadera
  5. Läser bara bloggen ibland som tidsfördriv och känner varken bloggaren själv eller någon av personerna inblandade i den här "konversationen". Det här är på så pinsamt låg nivå och hör bättre hemma i sandlådan, men när "anonym" ovanför påstår sig ge konstruktiv (ja just det, inte konstuktiv) kritik kan jag inte låta bli att lägga mig i. Snacka om att kasta sten i glashus, be inte andra slå upp ordet när du helt uppenbarligen aldrig själv hållit i ett lexikon. Att dessutom klanka ner på folks stavning när du själv stavar som en dyslektisk treåring är ju bara skrattretande. Var var du när de gick igenom användandet av punkter i skolan? Du kanske skulle pröva den tangenten istället för att maniskt trycka på kommatecknet i tid och otid, så kanske man skulle kunna läsa det du skriver. Varför man nu skulle vilja det.

    Benämningen konstruktiv kritik brukar avse kritik som är menad att kunna förminska kritikvärdet, genom att den även innehåller förslag till förändring (Wikipedia). Jag vet att det var en del svåra i ord i det där stycket, men vad jag försöker säga är att det du öser ur dig är inte konstruktiv kritik.

    Försök inte gömma dina elakheter, avundsjuka och nedsättande kommentarer bakom något det inte är. Åsikter får man ha, men en vettig människa funderar först på HUR och OM de bör framföras........

    Jag vet inget om din ridning, men om behandlar hästar på samma sätt som dina medmänniskor så kan jag nog göra mig en ganska korrekt uppfattning...

    /En som läste svenska i skolan

    SvaraRadera
  6. Till anonym Smurf,
    Tycker du att Sanna rider så dåligt så får du väl protestera till de som gör uttagningarna till landslaget!
    Hålla på här på bloggen och skriva en massa taskiga saker till en ung tjej. Pinsamt!
    Skärp dig! /En från ERF

    SvaraRadera
  7. Detta var nog det pinsammaste inlägg jag överhuvudtaget läst i mina dagar, du måste ändå vara en väldigt trött person, du snackar om att kasta sten i ett glashus, det mest imponerande var att du lyckades hitta ett stav fel, sen skriver du 27-28 rader, om ja ingenting, bara strunt förmodligen efter dina egna sjuka tankar, vad är det att skratta åt dyslektiska barn, är det din grej det, skäms på dig, att ens komma på tanken att jämföra med något sådant, men det är klart alla har vi våran böjelse och du din, Pinsamt. Men du tycker väl det är ok att skriva könsord på en sådan här blogg som unga tjejer och killar går in och läser, sådant går väl folk som du igång på förstås, ett litet "r" gjorde dig förmodligen till ordningsman i skolan, din lilla pinsamma fjant, men då kan du väl tala om för mig vad du menar med, " men om behandlar hästar på samma sätt " är du säker på att du läste Svenska..... Till andra Anonym, har inte du förstått någonting, det är det som är problemet med gräddfil, sen " ung tjej " kanske skulle man tänka sig för innan man profilerar sig så, speciellt om man inte kan ta kritik. Smurf

    SvaraRadera
  8. Haha alltså herregud vilken pinsam människa, att du inte bara ger dig... Mår du bättre av att gå in här och ösa ur dig en massa oförskämdheter??

    Vi trodde att du var en ung tjej, avundsjuk och osäker, som satt där hemma och inte kunde hålla fingrarna i styr. Men att du är en tvåbarnsmamma med gård och hästar? Nu får du allt skämmas lite extra.

    Och nu hoppar du dessutom på min ridning? Vadfan vet du om den? Och nej, jag kommer inte hamna i en lägenhet med 3 barn och en man som kör volvo.Haha.Vilken jävla grej att skriva? Hur sjuk är du egentligen? Sök hjälp istället för att sitta här och skriva en massa skit.

    Hade du vart så jävla duktig som du påstår dig vara hade du nog också kunnat komma någonstans, allt handlar faktiskt inte bara om pengar. Du är nog inte så duktig, ändå.

    Som jag sagt tidigare, lämna mig och mina hästar, Sanna och alla andra människor som inte gjort dig något ont ifred. Vi vill inte ha dig här.


    Rebecca Tenser

    SvaraRadera
  9. Linda Lundström13 juni 2010 kl. 20:18

    Men snälla nån...
    Stavning, särskrivning, kommatering och användande av punkt i all ära, men det här är Sannas dressyrblogg!!!

    Jag har en önskan till er alla.

    Låt denna blogg vara just det den är, en slags dagbok öppen för alla att läsa.
    Men det betyder också att man måste visa bloggaren respekt!!!
    Välkommen hit, men uppför dig och håll dig inom ramarna för normalt hövligt beteende. Det är mitt sätt att se på det.

    Tyvärr kommer det alltid finnas avundsjuka likaväl som det kommer finnas ryttare som är skickligare än en själv. Det jag vänder mig emot är att det pratas om gräddfil och räkmacka mest hela tiden.
    Jag vill bara påpeka några saker, en välutbildad häst kan vara bra mycket svårare att rida än en mindre utbildad. Det tror inte de flesta, men så är det faktiskt. Så bara för att Sanna köpt fina hästar betyder inte det att det är enkelt.

    Sen handlar livet om många val...
    Anonym skriver att; "om jag haft"... Ja du har.. är mitt svar till dig.
    Hur menar jag då?! Du kan köpa dig en fantastiskt fin fölunge/ettåring, då kostar den "lagom" och sen "kostar" den bara tid och utbilding.
    Om du är så skicklig som Sanna och lite till (enligt dig själv...) så kommer du att sopa banorna med denna häst om ca 10 år!!!
    Bra deal tycker jag!

    Och tills du gjort det, så kan du väl låta Sanna vara?! Hon förtjänar inte detta överhuvudtaget, hon är som alla vi hästtjejer är mest. Hårt arbetande och älskar sina hästar!!!

    Hoppas, i och med detta, att vi kan sprida solsken istället för skit här!!! Om vi tycker något negativt kan vi väl ha "stake" nog att framföra det personligt?!

    Tack för ordet och många grattiskramar till studenten, Sanna!!!

    SvaraRadera
  10. Till smurfen,
    om du fortfarande håller på här.
    Så ska du veta att Sanna ligger ju ganska bra till på UR-rankingen så det är väl inte så konstigt hon är uttagen till Falsterbo?
    Du kan ju räkna upp de 10 ryttarna som ligger bättre till? Jag tror nog att du är ett litet troll som sitter hemma och skrattar nu. Men då kan du väl hålla på med ditt på Bukefalos istället.

    Till Sanna, bra att du inte verkar bry dig om trollet. Det är bara synd om såna som hon. Plus grattis till din efterlängtade student!
    /ERF:are.

    SvaraRadera
  11. Tack för stödet från fina vänner/okända mycket snälla människor! Och Tack för student gratulationerna!! :D
    /Sanna Nilsson

    SvaraRadera