lördag 5 juni 2010

Strömsholmstävlingarna 2010, del 2.

Strömsholmstävlingarna rullar på med duktiga funktionärer och underbart väder!
Idag, lördagen den 5/6, är en riktigt jäkla bra dag då det är exakt en vecka kvar till studenten! Dagen blev ju inte direkt sämre då den för min del spenderades på Strömsholm som ryttare, hästägare och åskådare i det finfina vädret.

Som jag nämnde kort i förra inlägget så tävlade jag och Melvin i torsdags, en St George som var det första kvalet för Young Rider’na .. Det gick riktigt illa för oss, Melvin var super fin på framridningen – precis så laddad och framåt som han varit de senaste veckorna hemma! Men så fort vi kom in på banan så dog han helt och hållet, jag blev väldigt förvånad eftersom han varit så fin innan, redan i första halten blängde han runt hela banan för att se om det stod nån annan häst i närheten.. Det gjorde det ju inte och då passade Melvin på att slappna av.. Dumma kuse. Efter att chocken av den dåliga ritten lagt sig (trodde från framridningen att vi skulle göra vår livs ritt) och analyserandet tog fart kom vi fram till att det inte var så konstigt att hingsten min typ dog. Att han är trött är ganska självskrivet då det i minst tre veckors tid har funnits ston i högbrunst på Rölagg och Melvin varit extremt hingstig och vaktig. När han väl kom bort från alla hästar, inne på banan, fick han möjlighet att coola ner och han nappa direkt. Han var alltså helt död och jag menar att han inte rörde en enda muskel utav sig själv genom hela programmet, fick väl typ 58 % och jag var ju inte så glad efter ritten kan jag ju ärligt erkänna. Tycker dock inte att jag kunnat göra nåt direkt annorlunda, utan denna gång måste jag nog faktiskt få ”skylla” misstagen mestadels på Melvin. Jobbigt med dessa hingstar. Menmen, sånt är livet.. Inte vår tur att lyckas i år, vi kommer igen en annan gång!!

Idag red jag YR kval nummer två, det gick lite bättre. Men samma problem kvarstod – Melvin var helt slut! Han gjorde det inte bättre genom att skrikandes passagera flera hundra meter förbi hoppbanan på väg till framridningen. . Tröttade ut sig ännu mer!
Det gick iaf bättre idag, fick dryga 60 % och hade många missar men en lite bättre känsla än i torsdags!
Jaja, hingstkräk är det ända jag vill lägga till. Men ett snyggt hingstkräk.

Tittat på min fina Don Dorn och världens bästa Mattias idag och igår också! Älskar den hästen! Och Mattias är ju så grym på att rida att det nästan är otäckt! Så imponerande!

Imorgon är det att fara till Strömsholm igen som står på schemat, alla kürerna rids och det måste jag ju se! Lite synd att jag och Melvin inte gick till final och fick starta nu men känns ganska bra att få träna igenom min nya kür några fler gånger innan jag ska visa upp den för första gången! Sån extremt tuff konkurens mellan Young Rider’na i år också så med skitritterna jag och Melvin visat upp är vi inte värda en finalplats! Men ska bli kul att se vännerna visa upp sig från sin bästa sida! ;)
Hejaheja alla som rider imorgon, håller tummarna för er!

17 kommentarer:

  1. Vad tråkigt att du inte gick vidare:( Men,men hästar är hästar ibland går det inte som man tänkt. Ni kommer igen nästa gång:) Mattias är verkligen skicklig, Dorn är sååå fin och skritten har blivit lite bättre! Han Piaffade bäst av alla.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Synd att det inte gick som tänkt, men som Carina sa, det blir inte alltid som man har tänkt sig och det är bara att ladda om och köra igen! Man måste misslyckas för att lyckas och varje grej man gör blir man en erfarenhet rikare. Jag var också på Strömsholm och såg Don Dorn och jag kan säga att du har det bra du! Mattias är väldigt duktig och du har en superfin häst. Det finns inget som är så viktigt som att ha en tränare man litar på till hundra procent som kan hjälpa en att gå igenom allt och lösa problem, det är så viktigt! När har du nästa tävling?
    hade bra!
    /H

    SvaraRadera
  3. Från Undrande..... Sanna känns som att det är en jävla tur att du har andra att skylla på för din, snällt sagt dåliga ridning, men jag vet inte om det är bara jag som ser att du KAN helt enkelt inte rida, du verkar vara en toppen tjej som har så många tutti nutti vänner bakom dig (inget fel med det), men rida kan du inte. Visst det gick sådär på EM (undrar hur mycket Matias ridit honnom innan) och rider du en Regional på hemma plan får du bra betalt, men sen då, tror inte det spelar någon roll vilka hästar pappa köper åt dig, har man inte ridning i sig så har man inte. Sen skriver du att du ska ha hästar hos er för inridning, men va fan Sanna, hur ska det fungera, du kan inte rida dina egna ens, hur ska du då ta in ännu fler hästar. Tyvärr får man intrycket av "stackars lilla rikemans flicka som vill men inte kan", klen tröst kanske, du är inte den första, och förmodligen inte den sista. Något man inte kan ta ifrån dig är att du var väldigt söt till balen, din kille måste varit tuppen, skit snyggt hår... Smurf

    SvaraRadera
  4. Victoria Larsson9 juni 2010 kl. 21:47

    Bry dig inte Sanna, kämpa på, jag vet vad son´m krävs, ser fram mot nästa Mattiasträning.//Vickis,Kalle och Cattis.

    SvaraRadera
  5. Jävligt tufft att gå in med en massa elaka åsikter anynomt. Vågar du inte stå för vad du tycker? Nej tydligen inte.. Det bara skriker avundsjuka om dig. Så jävla pinsamt.

    Sanna är en genomgo tjej som verkligen kämpar med det hon gör, hon lägger ner all sin tid och själ på hästarna och sin ridning, samtidigt som hon är världens snällaste ödmjukaste människa. Lägg sedan till att hon älskar sina hästar över allt annat. Hennes ridning anser jag inte att man behöver försvara, resultaten talar för sig själv. Du som antagligen är en feg medelmåtta fattar nog bara inte att dessa högavlade, talangfulla hästar är otroligt svårridna och Sanna har inte haft någon av dem särskilt länge. Ändå har hon lyckats komma jävligt långt redan.

    Så bara lägg av och klanka ner på andra när du inte ens vågar stå för det. TÖNT

    REBECCA TENSER, som ÄLSKAR Sanna och tycker att du är världens duktigaste! ;)

    Å ta dig i arslet, "tutti nutti vän". ÄCKLIGA MÄNNISKA

    SvaraRadera
  6. Bry dig inte Sanna! Den som har tävlat på en lite högre nivå vet om att ju bättre/dyrare hästar det är, desto känsligare och svårare blir dem. Jag har också kallats bortskämd och pappas flicka och allt möjligt.. AVUNDSJUKA! Är ju faktiskt aldrig barnens val vart man växer upp och vad man får. Vissa har tur och andra inte, så enkelt är det! Kämpa på, för jag vill se Dutch snart;)Haha Kramar Mickis

    SvaraRadera
  7. Ja du Rebecca, om jag skrev sådana saker som du skulle jag nog fundera på att hålla mig till anonymt, + fundera på en Svenska kurs, jag har inte ifrågasatt Sanna som person bara hennes ridning, visst jag är en medelmåtta ( vad det nu är för fel att vara det ) har inte råd med annat, men sen är det så, har man inte ridningen i ryggraden så spelar det ingen roll hur fina hästar man köper, sen behöver inte du upplysa mig om att Sanna är en kanon tjej, det vet jag redan, jag har träffat henne många gånger, man måste kunna ta konstruktiv kritik när man jagar på den nivån hon är på, men efter att man sett hur du skriver förstår jag att du inte förstår det. Smurf

    SvaraRadera
  8. Jag har inget att svara på några av ovanstående kommentarer.
    Men jag vill tacka mina fina vänner som stöttar och försöker hjälpa till! Det värmer!
    Ni är guld värda!!
    /Sanna Nilsson

    SvaraRadera
  9. Haha alltså shit vilken åsna du är, "anynom smurf". Kan inte du gå och vara en medelmåtta någon annanstans?? Du kommer inte alls med någon konstruktiv kritik, du kommer med anynoma, fega påhopp och det inte bara på hennes ridning utan även på hennes vänner, "kille" och på om hur jag skriver. Skit i det du. Den sk konstruktiva kritik du påstår att du ger ang hennes ridning kan du lämna till de som vet något om hästar och ridning, te x domare, tränare osv. Att du sitter där bakom dataskärmen, avundsjuk och osäker, och häver ur dig en massa ordbajs är bara pinsamt.

    Och hurvida du vet att Sanna är en toppentjej tvivlar jag på, i ditt första inlägg skrev du att hon "verkar vara en toppentjej", och nu vet du helt plötsligt?? Inse att du inte vet ett jävla skit, så håll käft och kom inte tillbaka. Jävligt trött på att du kastar skit på någon som verkligen inte förtjänar det.

    Avundsjuka klär ingen, tänk på det.

    REBECCA TENSER

    SvaraRadera
  10. Jag vill bara säga att jag tycker att det är jätte fegt att hoppa på och säga elaka saker över internet om du har något att säga kan du vell säga det direkt till henne! Sedan vill jag säga att jag tycker att det är jätte bra att du skriver både när det går dåligt och bra och alla problem som uppstår för det är just det man vill se på en blogg. Vissa skriver tyvärr bara när det går bra och det är ju bara inte det man vill höra! Så när du berättar att det har gått dåligt och någon idiot hoppar på dig så skiter man bara helt enkelt i det!

    SvaraRadera
  11. Hej Sanna!
    Elaka kommentarer kan man bara strunta i.
    Du rider fint o du har jättefina hästar. Vissa människor klarar inte att andra har det bra.
    Kul att det går bra för dig :)
    Mvh Marika

    SvaraRadera
  12. Tråkigt Sanna att du inte vill kommentera, det betyder att det ENDA du vill ha runt dig är dom som kammar dig medhårs, ( vilket verkar vara en hel del ) kritik måste man kunna ta, " Rebecca Tenser" om man tittar på dina inlägg och vilken tid du skickat dom kan man undra vilket tillstånd du är i....Pinsamt, 20 år, jag tror nog Sanna kan prata för sig utan dina kommentarer, vilket förmodligen inte är så svårt. Jag kallar mig själv som medelmåtta... Beträffande dig och dina resultat med Be Ware förstår jag att du slickar en sådan som Sanna, men att försvara någon kan bli lite pinsamt det med, nu kommer jag med konstuktiv kritik vilket du förmodligen måste slå upp i ordlistan för att förstå vad det menas med det, betvivlar på att du ens kommer till medelmåtta, otrevlig och ful i mun är du så kanske ska du pröva som häst tjej, finns nog någon rik häst snubbe du kan få att fastna för det beteendet, vilket som jag ser som din enda möjlighet att komma någonstans på din nivå, någon skriver tur, vadå tur, man ska väl kunna förvalta det man har och kan få av pappa. Det som kan få mig att se rött är dom som åker gräddfil och inte kan vara ödmjuka och erkänna detta, Sanna du har en framgångsrik pappa inom byggbranchen, ändå försöker du säga att det är du som köper hästar hit och dit, du är inte så gammal så du kan ha jobbat ihop typ 10-15 miljoner som dina hästar kostar idag, vem försöker du lura, förstår inte att man måste hymla med detta, alla bara oh Sanna hit och oh Sanna dit, titta på ridningen, med den kapaciteten skulle hon om hon kunde rida och med det materialet kommit mycket längre, varför om man nu inte klarar svåra hästar börja med något man kan gå ut på tävlingar och ha roligt med, inte innan börja hitta på varför det inte gick bra, ston stod brevid, flaggor hit och dit, högresta hästar, hur orkar ni, klarar man inte av dom så gör man inte det punkt slut, till och med jag har slagit dina fantastiska hästar, visseligen är jag Senior idag, men som UR slog jag dig, då junior, känns som att jag med dina underlag skulle kommit bra mycket längre...Smurf... (bara för dig Rebecca)

    SvaraRadera
  13. Du anonyma: Ett litet tips till dig; Sluta att läsa bloggen!! Då slipper du ju både Sanna och Rebecca.. Om du nu träffat både S och R kan du väll säga dessa ord till dem istället, så slipper vi andra bli på dåligt humör när vi vill läsa en rolig blogg och få tips och pepp till vår egen ridning. Snälla sluta hoppa på dem nu och var lite trevlig istället!

    SvaraRadera
  14. Jävligt stolt lillasyster14 juni 2010 kl. 17:14

    Du som inte ens vågar visa ditt eget namn kan ju bara ta och gå ifrån internet en stund och försöka att skaffa dig ett eget liv. Sluta klanka ner på min syster och hennes vänner. Att du är avundsjuk förstod vi alla redan på första raden du skrev, vi har fattat nu så ge upp. Min syster är en underbar människa och helt fantastisk när det gäller hästar och ridning och det vet du och det speglas bara ännu starkare ju mer du skriver. Men för din egen skull så låt sanna och hennes blogg vara, ilskan och avundsjukan du riktar mot sanna tär endast på dig själv.

    SvaraRadera
  15. Det finns en regel för alla idrottare, det är bara resultaten som räknas! Sanna har resultat! Man blir ju rädd för hur lite "Anonym" kan om ridning! Det finns något som heter uppfostran, respekt och ödmjukhet uppenbart saknar "Anonym" dessa.
    Sanna du är en av Sveriges bästa ungdomsryttare så du har inget att bevisa. Lycka till! /kickan

    SvaraRadera
  16. Tackar igen för de Snälla kommentarerna!
    /Sanna

    SvaraRadera
  17. Varför kasta skit på varann?? Håller vi inte på med det vi gillar bäst-våra älskade hästar? Det har vi ju gemensamt!! Oavsett dyr pålle med flätor i manen på dressyrbanan eller billig pensionerad travare i skogen. Det är var o ens glädje , låt oss behålla den , gläds med andra!
    kan man inte bara låta andra få lyckas , oavsett vad man nu "tror" ligger bakom - pengar,känsla,alla träningstimmar , bra hästar , eller bara ren tur ... Det är fritt fram för egna spekulationer men var inte elaka o fisiga mot varann! Må bäst till häst/Eva

    SvaraRadera