onsdag 30 juni 2010

Tisdag blir Onsdag.

Dagarna har smält ihop lite.. De tre sista dagarna har varit så långa och det har hänt så mycket i mitt liv så det kanske inte är så konstigt att jag är trött och förvirrad och därför knappt kan skilja dom åt..
Har från och med i måndags flyttat från Rölagg till Lista, alla grejer som fanns ute i Rölagg har burits och körts, likaså alla häst relaterade grejer som fanns i vårat garage (som jag med åren tagit över och använt som häst-förråd, tills det var så fullt att inte ens min systers lilla mopedbil kom in där för värme i vintras), hästarna har ju självklart körts samma sträcka som alla grejer och vi har även städat ur stallet på Rölagg för att det skulle vara rent och fint för de nya hyresgästerna.

Igår, alltså tisdag, spånades alla boxar i nya stallet upp och hästarna kördes från Rölagg - tillsammans med några vändor med grejer. Sen fick jag även köra fyrhjuling!! (jag måste stolt säga att jag var duktig på det, var ju inte så svårt, men jag är lite stolt iaf :D) Och fick lära mig att harva nya ridhuset!
Var på bio inatt mellan 00.00 och halv 3, extremt bra film och super trevligt sällskap - men kan säga att det var tufft att gå upp klockan 7 imorse igen..

Idag började vi med att fixa iordning hagarna så att hästarna kunde få gå ut några timmar - vilket de tyckte var skönt! Sen har vi städat hela stallet på Rölagg och tagit med de sista grejerna därifrån, kändes skumt att åka därifrån när hela stallet var tomt på både hästar och prylar - kommer sakna att att ha hästarna uppstallade där faktiskt!
Avslutade dagen med lite fix för inredningen i min nya sadelkammare, kuligt!

Nu är jag så trött att jag knappt kan hålla ögonen öppna..
Sleep Time.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar