tisdag 1 juni 2010

Hingstspel.

Hingstar, ja.. vad ska man egentligen med dom till!? Visst är de fina, men fyfan för hur jobbigt det är vissa perioder.. Som just nu, Melvin är värre än någonsin (va jag vet). Ett sto i Rölaggs andra stall är extremt brunstigt och Melvin kan bara inte släppa det.. Och lilla Marwin har ägnat sig åt hingsterier de senaste dagarna han med, även fast han är valack sen typ 4 år tillbax. Helskumt. Och skitjobbigt.
Tex med Melvin som just nu blir smalare och smalare även fast han får obegränsat med hö och äter iaf 14 kg per dag och Marwin som skriker och gapar som en stucken gris. Menmen, älskar ju mina idioter ändå!


Imorgon ska jag till Göteborg en vända för att fira min kusin som tar studenten den stackarn .. *host* Inte ett dugg avundsjuk, nerå.
Tråkigt nog blir det inte mycket hästar för min del imorgon alltså, ska ju fram och tillbaka till Gbg som sagt. Men det blir kul och får ju vara finklädd i det fina vädret (har hört att det ska bli riktigt bra väder!) :)

Jag på balen i lördags.

Nu ska jag fixa lite med packning inför imorgon och inför helgens stora tävlingar på Strömsholm!

1 kommentar: