söndag 30 maj 2010

Blogg time.

Torsdag och Fredag - Mattias träning!
Lördag - Bal på slottet!
Vilka super bra dagar jag har haft!

I torsdags så kom Mattias upp från Skåneland och höll träningar här i E-tuna. Lovely.
Jag hade lite annat för mig på torsdag kvällen - en hemlighet en så länge, men berättar om den stora överraskningen när tiden är kommen ;) Skit coolt, så häng med i inläggen - detta vill ni nog inte missa! ;D
Så hann bara träna en häst tråkigt nog, lotten föll på Melvin och han fick gå ett riktigt tufft pass! Han var såå fin, asså bättre än någonsin - hade en super känsla igenom allt! Tränade alla YR grejer inför Strömsholmstävlingarna, hästen travade som aldrig förr och piruetterna satt som en smäck! Extremt kul!
Dutch fick gå lugnt, bara joggas - han har ju inte varit helt fräsch så det var nog bra för honom att bara tränas en dag. Marwin tränades av Matilda, det gick jätte bra - jag hann se lite av träningen och Marwin börjar bli riktigt fin!! :D
I fredags försatte vi tränandet efter en lång natt av snack vid köksbordet (gillas skarpt)! Då tränade jag mina tre fina killar, Dutch fick gå ett ganska lugnt pass, med mycket grunder och förberedande rörelser för de svårare sakerna. Han var fin och skötte sig ganska bra - känns som om jag hittar några nya knappar varje träningspass! Mattias red lite på Marwin, som var skit fin! Gör ju hela Lätt A baletten nu! Duktigt efter bara ett halvårs mer aktivt dressyr tränande tycker jag!!
Melvin fick träna även på fredagen och han gick ännu bättre än dagen innan!! Visste inte ens att min häst var så fin som han visat prov på dessa träningsdagar!! Känns ju riktigt lovande inför nästa veckas tävlingar! :D

Melvin och jag på Vilsta. Foto: Michelle.

Igår var det bal i Sundbyholm för min del - riktigt roligt!! Snacka om kontrast mellan den skitiga tillvaron i stallet och de uppklädda och dekorerade salongerna i slottet! Vi hade som sagt jätte kul, jag älskar att vara så tillfixad och fin - inte varje dag det händer liksom. Känns dock lite obekvämt i vissa stunder, men som sagt det händer ju inte alltför ofta så det är väl inte så konstigt att det känns lite ovant. Kände mig iaf fin och det är väl det som är det viktigaste! :)

Idag har jag tagit det lugnt, de senaste dagarna har varit stressiga och jag har fått väldigt lite sömn.. Skönt att bara lugnt fixa i stallet och ta igen de häst-timmar jag missade igår :)

Skola imorgon igen, men känns ganska okej har ju inte långt kvar nu!
Ha det så bra!
xoxo

6 kommentarer:

  1. Meeen Sanna, du kan ju inte berätta att du har en hemlighet och sen inte berätta den! Haha, blir ju jättenyfiken! (;

    SvaraRadera
  2. Gud va fin du va på bilden!!!

    SvaraRadera
  3. Å så fin du är! kram kusse Tove

    SvaraRadera
  4. Liza; jo jag var bara tvungen att säga "A".. :D får inte berätta det än men "B" kommer senare, jag lovar! :D
    /Sanna

    SvaraRadera
  5. Carina; Tack så jätte mycket! :D
    /Sanna

    SvaraRadera
  6. Tove; Tack så jätte mycket snälla kusin!
    Kram /Sanna

    SvaraRadera