tisdag 18 maj 2010

Bloggen i blåsväder.

Och jag börjar med att be om ursäkt om jag upprört någon i något inlägg, hur mycket eller hur litet det än har varit så har det aldrig varit min avsikt. Det enda jag kan förklara mina ibland klumpiga uttalanden med är att jag faktiskt inte förstår att någon bryr sig och vill läsa allt dravel jag skriver, plus att jag vill hålla inläggen personliga och spontana. Ibland går väl tangenterna på den dåvarande känslan. Jag skriver för mig själv mer än för andra och då räknar jag med att läsaren vet hur jag menar, väldigt idiotiskt när allt är offentligt men det är den bästa förklaring jag har.. Ber också er att om ni läser något som upprör er eller ni inte förstår, tveka inte att kommentera – det är det som gör min blogg ännu mer levande.
Det är ju som ni förstår vissa saker som startat dessa tankar i mitt lilla huvud. Men en följd utav detta är en egen genomläsning av vissa inlägg och jag reagerade själv på hur ett inlägg från helgens tävlingar kan tolkas.. Måste nu rätta till detta! Även fast jag än inte mött på några sura miner så skrev jag inte så som jag egentligen menade och det måste klargöras känner jag. I delen om lördagens klass skrev jag att det varit ”problem med domaren” och jag vill nu tillägga att jag hyser största respekt för domaren som dömde min klass och att denne är väldigt kunnig och skicklig på sin sak!! Inget ont emot denne eller någon av de andra domarna jag red för under helgen. Det jag egentligen menade var att det under dagen – precis som tex div 1 lag tävlingen i Vilsta var mycket tjafs om just domare och poäng bland vissa av deltagarna.. Och ibland blir iaf jag trött på att jag just valt dressyrsporten eftersom det är en bedömningssport, diskussionerna bland utövarna om vad som är rätt och fel blir ibland både tidsödande och jobbiga. Hoppning hade varit så mycket enklare – klockan och bommarna avgör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar