torsdag 20 maj 2010

Sol.

japp.
SOL.
det ordet beskriver min dag.
Jag gillar verkligen solen. Och värmen!

Har varit en fin och solig dag och jag har gjort massor av roliga saker!
På förmiddagen var jag och Melvin med min far och tränade kür på Vilsta, vilket gick hur bra som helst!! Enligt mig har jag lyckats göra en kanon bra kür och min Melvin är ju bara såå fin och duktig!
Väl hemma på Rölagg igen, med lunch från Mc Donald´s (nyttigt, i know), red jag både fina Dutch och lilla skrutten Marwin - vilket gick riktigt bra!
Nöjd med alla mina tre snyggingar!

Melvin red jag ju som sagt kür på, alltså programdelar och svåra (YR) dressyrrörelser! Kungen var hur duktig som helst och gjorde alla grejer felfritt!
Dutch red jag med hoppsadel och träns (även den nödvändiga grammanen) i låg och rund form, mycket skrittarbete. Fick ner honom i en mycket rundrae form än vad jag någonsin lyckats med tidigare och efter sisådär en halvtimme knäppte det till i halsen på honom - kändes som om någon låsning lossnade. Kanon isf! Brukar kunna få loss hästarna genom ridningen - min starkaste sida enligt mig själv faktiskt! Hoppas att jag klarade den här gången, skulle vara skönt att få honom fräsch igen! Tänker dock inte låta bli att kalla ut equiterapeut även om han skulle kännas lös och ledig imorgon, tror inte att man kan få loss alla låsningar bara genom ridning.

Red dressyr på lilla Marwin oxå, över en timme trampade den lille glatt på, droppade av svett från honom när vi väl var klara (samma från matte). Börjar bli riktigt varmt nu ju, måste börja ta på mig mindre kläder till stallet - håller ju på att flyta iväg efter varje ridpass! Tränade iaf lite "tramp-tänk" och snabba reaktioner samt mycket galopp med Marwin! Han börjar bli riktigt fin! Stor skillnad på de månader vi haft han och han tränats mer ordentligt!

Marwin när jag fick honom.

Marwin nu.





Efter stallet drog jag till stan och gjorde en sol dusch, spännande! Första gången för mig och det var rätt coolt faktiskt, fast lite läskigt oxå. Smart grej iaf, speciellt för en stressad tjej som inte vill vara helt krit vit på balen och studenten!

Och kvällens solnedgången spenderade jag i Lista utanför det super stilliga bygget, ser snart klart ut - extremt fin skyllt hade kommit upp och de hade lagt gräs runt stallet/ridhuset, vilket gjorde att det såg mycket mer färdigt och välskött ut! Så nöjd med allt därute, blir verkligen som jag tänkt och önskat! Häftigt att se allt som funnits i mitt huvud i verkligheten!

Hoppas ni alla har haft en lika bra dag som jag!
God natt!

4 kommentarer:

  1. FUSK kallas det! Din morot!

    Undrar om man kan ta aceton och skriva på dig nu !?

    Hmm....

    SvaraRadera
  2. Ta bilder och lägg upp på nya stället! Skriv ett inlägg om det :)

    SvaraRadera
  3. Rebecca alias "din bäjb"; jag vet, det är lite fusk.. men jag fuskar ju iaf öppet :P
    Det kan man säkert, men vi ska INTE pröva! ;)

    SvaraRadera
  4. H; Inga bilder förns allt är klart, den som väntar på något gott... ;) men skriva ett inlägg om det ska jag göra snarast ! :) /Sanna Nilsson

    SvaraRadera