tisdag 4 maj 2010

Tävling och träningar!

Hej alla glada bloggläsare - hur många och vilka ni än är ;)

I söndags var det tävling på Vilsta för min och pojkarnas del som ni kanske vet. Startade Dutch i Msv B:4 och St George och Melvin gick endast den sist nämnda - men denna ganska bra! Dutch gick inte så bra dock, var väldigt fin på framridningen, men spännande sig och missade massor när vi väl kom in på banan.. han fastnade med tungan mellan betten i första ritten tyvärr.. Och i andra ritten var han inte mycket bättre - spänd, rädd, knäpp, bråkig, busig.. ja, you name it. Vi hamnade typ på 59 respektive 56 %.. inte okej enligt mig. Men vi känner ju inte varandra så bra än, jag "skyller" på det och hoppas att det går bättre nästa gång! Vi ser till att träna på och sen ska jag försöka pröva med lite olika nya bett - kanske kan hitta en lösning på det lilla tung problemmet. Men nu till något roligare - herr Melvin C gick ju ganska bra.. vi hade några missar men jag är faktiskt väldigt nöjd med de 67,5 % och den blå/gula rosseten vi åkte hem med! På tal om rosetter så fick jag med en blå hem från Vilsta oxå - det var ju lag tävling och jag och Dutch ingick i laget med våran Msv B ritt och eftersom dagens domare gav ut ganska låga procent så drog våran 59 % ritt inte ner laget från palplats.. Det var ju bra och kul för vårt lag att placera sig! :D
Dagens höjdpunkt var dock SM kval med Melvin - nu är det kvalat och klart! SM, here we come! ;)

Har varit på träning i Örebro för världens bästa Mattias idag och igår, det gick bra! - som vanligt alltså, herr Jansson är såå duktig! Båda pållarna var dock sega och trötta i kroppen (med andra ord - det kunde väl gått lite bättre) antagligen som resultat efter helgens tävling. Mattias red även igenom Melvin en sväng idag, detta för att jag tyckte att att min prins kändes lite stum i ena bakbenet igår - vilket Mattias oxå tyckte idag.. vi tror båda att det bara var träningsvärk dock, men det kändes skönt att få Mattias bekräftelse om att det var något - men att inte han heller trodde att det var något farligt! *pustar ut*
Men det blir equiterapheut besök snart iaf, bara för säkerhets skull liksom.. ;)

Avsluta detta lilla inlägg med en fin bild från helgens tävling tycker jag verkar som en bra idé!
Passar på att Tacka Sofia för de fina bilderna!

Jag och Go Dutch III, 2/5 2010. (många små fel i ridningen på bilden, men titta hur den rör sig - helt otroligt!)

2 kommentarer:

  1. Kämpa på med Dutch bara! Det kommer att ge sig till slut, och då du ....Vilka poäng ni kommer att få! :)))

    SvaraRadera
  2. Tack för peppningen, kan behövas ibland! Hoppas på det jag med! :) /Sanna

    SvaraRadera