måndag 24 maj 2010

Ikea besök och brottning med Melvin.

Varit på IKEA idag och letat möbler till Lista, gick sådär om jag ska vara ärlig.. Ska kolla tunt lite på andra ställen också innan vi köper något.
Men har beställt sadelhängare och lite andra fina grejer till sadelkammaren idag! Gillas!
Kommer bli så fint där ute i mitt stall! Gillas ännu mer!

Var på lite halvdåligt humör idag när jag åkte ut till stallet, dels för att det inte gått så bra under IKEA besöket och dels för att jag hade ont i huvudet.. Men så fort jag kom ut till stallet svängde humöret åt det positiva hållet! Älskar det, blir alltid glad i stallet och med hästarna - de tvingar en att leva i nuet liksom!
Ridningen gick finfint med Dutch och okej med Melvin som var väldigt hingstig och okonsentrerad idag, lugn dressyr för båda älsklingarna
Melvin avslutade dock dagen förjävligt, han var som sagt väldigt hingstig idag och mer eller mindre rabiat. For runt i stallgången som om han blivit stucken av ett bi och bet och sparkade åt alla håll.. Fick till en dansk skalle och en fullträff som gjorde att min läpp sprack och mitt öga blivit lite små blått. Han bet mig i armen, trampade sönder min fot och avslutade hela dansen med att lyfta mig i håret - igen! Tredje gången han gör det, jag har snart inget hår kvar - snyggt om jag är flintskallig på studenten.
Älskar idioten till hingstjävel ändå av nån outgrundlig anledning. <3

Melvin och jag i Gnesta 16/5.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar