torsdag 27 maj 2010

Lista - Sanna Nilsson Dressyrcenter.

Dressyrcentret som vi håller på att bygga i Lista är det många som varit nyfikna på, vilket jag kan förstå eftersom jag skrivit om det i så många inlägg.
Jag tänker inte lägga upp bilder förns allt är klart eftersom jag inte vill att hela anläggningen ska bli bedömd innan den är färdig.
Men jag kan berätta lite om vad det är för något vi håller på med där ute. :)

Dressyrcentret som det kallas byggs i Lista vilket ligger lite utanför Eskilstuna, det kommer att bli en toppmodern anläggning då allt är byggt från grunden.
Den beräknas vara klar för inflyttning i juli.

Anläggningen består av ett ridhus 62*20 meter som är ihoppbyggt med det stora stallet som innehåller 20 boxar i storleken 4*3 meter. En sadelkammare på över 50 kvadratmeter, en stor och funktionell tvättstuga, några kontor och ett fikarum. Det kommer finnas 6 stycken uppställningsspiltor med dusch och solarium för hästarna, ett stort och fräsch foderrum. På anläggningen finns även 25 "rasthagar" på cirka 40*20 meter och flera stora sommarhagar, en utebana på 64*24 meter och ridstigar för trevliga uteritter. Vi har även låtit bygga ett mindre stall med 6 boxar, 5 av dessa på 3*3 meter och 1 på 6*3 meter och tids nog kommer det öppnas en välsorterad ridsportbutik med kvalitetsvaror för mestadels dressyrsporten.
Över stallet, alltså på andra våningen, finns det 12 stycken övernattningsrum, ett stort kök och ett konferens rum samt 2 stycken lägenheter.


Tanken är att jag nu när jag slutar skolan ska jobba där på heltid med mina hästar och flytta in i den ena lägenheten.
Jag kommer rida in och vidareutbilda hästar - både mina egna och andras. Jag kommer även att hålla träningar själv, men också vara "värd" och annordna träningar för tränare som kommer utifrån.

Snart ska det vara klart och då lägger jag ut bilder, jag tycker iaf att det blir super fint - precis det jag drömt om!

Hoppas att ni fått de svar ni önskar, om inte så kommentera gärna och fråga! :)

6 kommentarer:

  1. Kul att inlägget äntligen kom:) Kommer stället att få en egen hemsida?

    SvaraRadera
  2. Hej kommer du att ha inakorderingar!
    Och vad ska ni göra med dom gammla husen ute vid vägen.En inte allt för avlägsen granne

    SvaraRadera
  3. hej! vad roligt det låter med ett helt dressyrcenter!!
    hur många hästar äger du? är det "bara" melvin, dutch och marwin? eller har du fler nere hos mattias?
    mvh
    Emma

    SvaraRadera
  4. Anonym; Ja, bättre sent än aldrig brukar jag säga! :)
    Inte anläggningen i sig men mitt företag publicerar snart sin hemsida! :)
    /Sanna Nilsson

    SvaraRadera
  5. Anonym; Hej! Ja, vi kommer ha inackorderingar - inte jätte många men några stycken :)
    Det har vi inte bestämt oss för riktigt än.. :)
    /Sanna Nilsson

    SvaraRadera
  6. Emma; Hej! Ja, jag tycker att det ska bli jätte kul! :)
    10 stycken, men två av dessa är mina gamla ponnyer som jag lånat ut. Just nu står 5 stycken av mina hästar hos Mattias. :)
    M.V.H.
    /Sanna Nilsson

    SvaraRadera