fredag 9 juli 2010

Falsterbo Horse.

Hej och hå det är redan fredag kväll här under Falsterbo veckan, bara två dagar kvar på årets stora häst-fest - sen får vi vänta ett helt år tills nästa gång! Sjukt långt ju, men tiden brukar rulla på ganska fort.

För att komma till det viktiga; Melvin är nu en Falsterbo häst! Och jag är lite utav en Falsterbo ryttare, iaf litegrann, för nu har jag tävlat för första gången på denna magnifika svenska dressyr banan! Freaking fantastic!
Inte för att det gick sådär jätte bra för mig och Melvin, blev lite samma sak som på Strömsholmstävlingarna - inte lika illa men åt samma håll.. Det var fruktansvärt varmt i förmiddags när jag skulle in på banan och Melvin var svettig bara av att kliva ur transporten.. När vi väl kom in på banan var han ganska seg, traven gick okej, skritten var typ katastrof då vi missade båda piruetterna och i galoppen hade vi oxå massor av onödiga missar - båda piruetterna var halvtaskiga och 3 serien gick helt åt skogen. Vi fick 62,895 % och slutade på 8e plats, helt okej med tanke på alla missarna vi gjorde!
Hade ju hoppats på att det skulle gå bättre, iaf att vi skulle lyckas genomföra en ritt jag var nöjd med. Men det är inte lätt att rida på en arena som Falsterbo vill jag lova, spänningen och nervositeten innan var överväldigande! Hoppas på att söndagens kür går lite bättre för min hingst och mig!
Är iaf kanon kul att få tävla här nere, har varit en stor dröm i hälften av mitt liv!

Melvin, now a Falsterbo Horse!

Dorn och Mattias har nu i två dagar varit förekipage till Grand Prix klasserna, Dorn har varit så fin och lugn och jag tror att Mattias är minst lika nöjd med den vackra hästen som jag är! :)

Har ridit min lilla Danny nu på kvällen oxå, gick jätte bra, han börjar bli så fin den lilla mannen! Riktigt roligt att han utvecklats så mycket i rätt riktning varje gång jag hoppar upp på han! Mattias gör verkligen ett kanon jobb!

Imorgon är det Falsterbo igen! Titta på bra ridning och bränna sig i den stekande solen ännu lite mer (är helt sönder bränd efter de senaste dagarna)!
Nu ska jag natta hästarna och sen ta och sova lite själv!
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar