onsdag 7 juli 2010

Uppdatering från de senaste dagarna..

Börjar med att förklara varför jag varit dålig på att blogga de senaste dagarna; lördags - tok mycket att göra! söndags - fick inte igång datorn hemma av någon anledning.. måndags - kom ner till Hviderup sent och sen ville inte det mobila bredbandet ge med sig och fungera. :( som ni säkert förstår så är inte jag den mest tekniska på denna jord!

Menmen, nu blir det en liten tillbakablick; i lördags var det som sagt fullt upp för mig, massa stalljobb att klara av helt ensam och sen inflyttningsfest hos min mycket fina vän i hennes helt nya mycket fina lägenhet!
På söndagen tränade jag kür med min Melvin - vilket gick bra! och sen packade jag för hela slanten, mycket som ska med när man ska vara borta i en vecka med häst!
Igår körde mor min och jag ner till Lund, vilket tog extra lång tid då vi fick stå still längs vägen pga vägarbeten och bilolyckor.. Förutom att det tog extremt lång tid gick resan bra!

Idag har Mattias tävlat min 5 åriga Perazzi på Falsterbo, det gick tyvärr inte så lysande.. Lillkillen blev skrämd på framridningen av att den lilla läktarens plast tak slog i vinden och efter det var han okontaktbar enligt Mattias - jätte stressad och nervös. Stackarn. Och synd om Mattias oxå, det är inte kul att sitta på en såndär tickande bomb (iofs är han ju van, men ändå). Det är inte lätt för unghästarna att gå på en arena som Falsterbo, så mycket intryck hela tiden - men det är väldigt nyttigt för dom att träna på det redan i så unga år!
En lite rolig sak som jag måste nämna var att Mattias gått runt och sagt till folk innan dagens ritt att "äntligen får jag visa domarna att jag kan skritta med mina hästar oxå!!" (han har ju haft flera hästar genom åren, bla Dorn, som inte skrittat så bra) Och Perazzi skrittar ju som en Gud, helt klart 9-mässig skritt!! Men idag tog inte den spända hästkraken ett enda skrittsteg inne på banan - han små panik travade med huvudet på sned hela tiden istället! Jag tyckte att detta var lite humoristiskt, samtidigt som att det är trist att Perazzi inte fick visa upp sin absolut bästa sida!
Nämner oxå att vi idag hörde om flertalet människor som hade vadslagning om Mattias skulle sitta kvar eller åka av innan programmet var genomfört.. Han satt kvar, men det var nära ögat att han flög åt fanders några gånger! Jag är glad att det inte var jag som satt på hästryggen idag faktiskt!
Trots alla katastrofer och idiotiska språng hit och dit var det flera som kom fram och sa att "det är en väldigt fin häst" - vilket alltid är roligt att höra!

Perazzi DS.

När vi kom från Falsterbo red jag Melvin lite lugnt, han gick fint faktiskt - var lite seg kanske men i det stora hela fin och fräsch i kroppen!

Imorgon är det Falsterbo igen, ska sova nu så jag orkar upp!
Lovar att blogga mer under veckan nu när jag fått igång internet! :)

6 kommentarer:

  1. Perazzi är en jättefin häst. Tänk när han vuxit till sig, vilken super häst du har då!Kul!

    SvaraRadera
  2. Lycka till på fredag!
    Kram Carina

    SvaraRadera
  3. Anonym; Tack, det var snällt sagt! Jag tycker mycket om honom, han är en trevlig individ! :)
    /Sanna Nilsson

    SvaraRadera
  4. Carina; Tack så mycket, det kan verkligen behövas! :)
    Kram /Sanna

    SvaraRadera
  5. Såg busbilderna på Perazzi på resultatsidan...

    SvaraRadera
  6. Anonym; Ja det blev väldigt fina bilder på honom där! hehe. Mattias sitter ju iofs till synes stadigt uppe på busungen! :)
    /Sanna Nilsson

    SvaraRadera