onsdag 14 juli 2010

Lund till Eskilstuna.

Igår var vi kvar i Lund, på Hviderup hela dagen, mamma och jag packade ihop alla grejer som vi lyckats sprida ut under den gångna veckan. Sen skulle alla våra hästar motioneras och jag försökte se och lära av Mattias, de gick fint allihopa - Melvin fick dock ta det lugnt.
Det största som hände under dagen var iaf att jag fick en liten hundvalp levererad till lastbilen! :O Inte varje dag det händer liksom.
Valpen är en liten blandis tik mellan cotton och chihuahua - super söt!



Hon har dock inget namn än - någon som har ett namnförslag till min lilla sötnos?

Idag har vi åkt hela långa vägen hem till Eskilstuna och som jag sa igår fick vi stanna många gånger på grund av den lilla valpen.. men det var en mysig bilfärd, förutom att det regnade och åskade mest hela tiden. :/

Perazzi fick följa med hem till E-tuna idag, roligt! Hoppas att han trivs i Lista!

Nu ska jag sova, har en hundvalp att ta han om och 4 hästar att rida imorgon!

4 kommentarer:

  1. Kan inte valpen heta "Sweetie"
    Har du inte kvar Pondus?

    SvaraRadera
  2. Anonym; Sweetie var ett bra namnförslag! :)
    Men hon har blivit döpt till Diva inom familjen nu, bara för att hon är så kaxig - tror faktiskt att hon får fortsätta heta så, det passar liksom hennes personlighet! :D
    Och jag har kvar Pondus, vi får dock se om han flyttar med mina föräldrar, syster och familjens hund Caprice in i villan som byggs i Lista eller om han flyttar med mig och lilla Diva in i lägenheten. :)
    /Sanna Nilsson

    SvaraRadera
  3. Hej Sanna!
    Diva är jättegullig.
    Kram kusin Cornelia.

    SvaraRadera
  4. Cornelia; Ja visst är hon gullig! Och perfekt storlek på hund, eller hur? ;)
    Kramar /Sanna

    SvaraRadera