lördag 24 juli 2010

Lugn Lördag.

Hästarna verkade lite sega idag, speciellt min Melvin, så vi tog det lugnt med ridningen.
Hade planerat för ett riktigt tufft pass med Melvin idag, men han verkade inte på humör så jag sköt upp det till imorgon istället. Idag gjorde vi bara såna saker som Melvin har lätt för ich tycker är roligt, som tex enskilda byten och jag tror det hjälpte - för efter passet såg Melvin mycket gladare ut!
Dutch red jag lite hårdare, har trappat upp svårighetsgraden lite varje dag, han var riktigt duktig faktiskt.

Sömnig Dutch.

Marwin var också seg och trött, gick sådär att rida - när han är trött verkar de inte som om han kan koncentrera sig på det jobbet som han ska utföra utan han springer mest runt och halvhjärtata testar massa andra rörelser.
Perazzi fick vila idag oxå då svullnaden på hans ben inte gått ner.. :/

Nu ska det snart sovas, spela roll att det är lördag kväll - jag ska upp och fodra klockan 7 imorgon. Ha det alla glada!

4 kommentarer:

  1. Hej Sanna! Är det "bara" du som står på anläggningen, eller ska ni hyra ut boxar? När är det tänkt att hela konceptet ska vara igång? Lycka till med allt!

    SvaraRadera
  2. Anonym; Hej! Ja just nu är det bara jag som har mina hästar på anläggningen, men tids nog kommer boxar att hyras ut till andra oxå - men jag vill att allt ska vara klart innan dess. Jadu, det kommer nog ta lång tid innan det är en helt fungerande verksammhet -jag ser de närmaste åren mer som högskola än fullt arbete, eftersom jag har mycket kvar att lära mig, med själva ridningen och med företagandet i sig. Men hela tiden under dessa år planeras saker falla på plats och mer och mer jobb uträttas! Tack!
    /Sanna Nilsson

    SvaraRadera
  3. Anonym nr 2; Ja, han är verkligen sagolikt söt! Jag smälte vid första ögonkastet! :)
    /Sanna Nilsson

    SvaraRadera