torsdag 1 juli 2010

Första Torsdagen i nya dressyrcentret.

Idag har det hänt en hel del, har varit en mycket rolig dag anser jag - hoppas ni är av samma åsikt!

Imorse, efter att jag fodrat till hästarna, var det genomgångar hur ventilationen, avloppsanläggningen och all el fungerar.. Klurigt vill jag medge. Och all information som vi fick försöker jag nu printa in i min skalle.. det är inte lätt och det är i vilket fall som helst inte troligt att jag kommer ställa mig och knappa på dessa stora maskiner även om de skulle gå sönder eller strula - jag tar telefon och ringer någon som kan dom liksom! Känns smartare. Det var iaf intressant att få ett litet hum om hur allt funkade!

Sen var det mocknings och fixa mat dax, gick fort och lätt - allt är rent och väldigt lättjobbat ute i Lista!
Höll hela dagen på med att bestämma var sadelhängarna som min snälla farfar håller på att sätta upp ska hänga, tror att det kommer bli jätte bra när det blir klart därinne!

Har även ridit i nya ridhuset idag för FÖRSTA gången!! Både Melvin och Marwin! De var väldigt duktiga, de tyckte båda (framförallt lillen) att det var lite läskigt att det var så stort och öppet - men jag trodde att de skulle vara räddare så de skötte sig för omständigheterna mycket bra!!
Ridhuset är för övrigt såå himla fint och underlaget är fantastiskt!! Längtar tills jag får rida där imorgon igen!!

Godnatt - jag ska upp snart igen ;)

2 kommentarer:

  1. Gud vad roligt!! Vill se bilder!!:) Kramar

    SvaraRadera
  2. Ja verkligen! Snart så kommer det bilder, men den som väntar på nåt gott..... ;)
    Kram /Sanna

    SvaraRadera