fredag 2 juli 2010

Fridag.

Det är just vad jag känner mig faktiskt - fri alltså. Även fast jag precis avslutat min första riktiga arbetsvecka någonsin så känner jag mig fri. Jag är helt slut, men såå nöjd med min tillvaro just nu!
Känns så bra att ha flyttat ut till Lista! Jag trivs som fisken i vattnet därute!

Idag har jag och tjejen som sommarjobbar hos mig fixat med lastbilen, städat den inför nästa veckas Falsterbo resa. Fin blev den!
Sen har vi haft genomgång om hela lås/larm/övervaknings systemet och den nya ljudanläggningen. Säkerhets anordningen är extrem, men det känns ju tryggt och bra - de hade fixat allt så smart och smidigt också! Ljudet är för övrigt grymt, har aldrig hört nåt liknande! Funderingarna går nu i att skippa hästarna och göra disco anläggning av det hela.. ;D ..not, men nästan! Jag är djupt imponerad!
Nåt mer jag är imponerad av är den PERFEKTA sargen i ridhuset, finaste och bäst byggda sargen jag har sett tror jag - den är iaf väldigt fin och gjord av riktigt duktiga snickare!

Jag under dagens ridpass i mitt nya ridhus.

Sen har jag ridit mina två pojkar M. Melvin skötte sig som den stjärna han är, han verkar trivas lika bra som jag i vårt nya fina ridhus! Joggade honom dock lugnt, han var lite seg i det extremt fina vädret och jag vill ju att han ska ha krafter kvar till nästa veckas stora tävlingar! Längtar förresten ner till Falsterbo, ska bli sååå kul!!
Marwin gick även han riktigt fint idag, han var inte alls lika spänd som igår vilket självfallet är bra! Han börjar bli så duktig!

Det sista jag vill göra innan jag avslutar detta inlägg och går och lägger mig är att hylla Dressyrringens nya tidning! Ni som är medlemmar vet vad jag snackar om, den har blivit såå fin och innehållsrik! Stor skillnad från förut, Dressyrnytt är en riktigt riktigt bra tidning nu faktiskt! Se till att bli medlemmar (om ni inte redan är det) så att ni får den ;)
God natt gott folk!

4 kommentarer:

  1. Grattis till flytten! Det är så roligt för dej:) Hoppas att allt går bra! Lycka till med allt önskar Pia Fanny Vasse & hästarna!

    SvaraRadera
  2. Va roligt med ny anläggning!
    Kommer du ha en separet hemsida för Lista? Vill ju ha massa info o bilder därifrån =)
    Lycka till på Falsterbo

    SvaraRadera
  3. Pia; Tack så mycket! Det är verkligen roligt, jag och hästarna trivs redan jätte bra! :) Hoppas att allt är bra med er!? Hälsa Fanny, Vasse, Nurre och Raffe! Kram /Sanna

    SvaraRadera
  4. Maria; Ja det är jätte roligt! Nej det blir iaf till att börja med en och samma, den publiceras snart med både info och bilder! :)
    Tack så mycket! /Sanna

    SvaraRadera