onsdag 21 juli 2010

Stalldag, vardag.

Japp, idag har jag gått klädd i ridkläder precis hela långa dagen. Har inte vant mig vid det helt än men jag gillar det!
Stalldagen började iaf 7.30 och slutade 21.30 - ingen barnlek, man blir riktigt slut både i huvudet och i kroppen. Men det mesta jobbet är ju bara kul!

Började ridningsdelen under dagen med min Holländare, han fick även idag gå ganska lugnt - har ökat på lite mer och mer i träningspassen varje dag denna veck, vill gå lugnt framåt så att jag märker om hans rygg börjar krångla igen. Men än så länge så verkar ryggen, peppar peppar, helt fri från smärta. Har masserat honom efter ridpassen och han verkar bara tycka att det är skönt! Hoppas att det fortsätter på detta braiga sätt!
Efter Dutch red jag Melvin, som gick riktigt bra! Red på träns idag och jobbade bara med att få honom riktigt lösjord och igenom kroppen. Skänkelvikningar och övergångar tycker jag funkar bäst! Avslutade honom med lite kantringsgalopp cirka 10 varv i ridhuset, så skönt att bara låta honom rulla på när han är i den fina och låga formen och framförallt nu när vi har ett helt 60 meters ridhus till förfogande!


Efter lunch var det dags för ungisarna, började med Perazzi, som gick som en stjärna! Superfina skänkelvikningar, bar skolor, välbalanserade bakdelsvändningar och lite byten! Han har ju nån grym talang den där hästen, blir ju imponerad av att känna viljan under sig!
Marwin stog sist på tur för dagen, han gick i det stora hela oxå bra, men jag fick testa på en sånhär onödig ofrivillig avsittning.. Han blev rädd för en massa saker och for hit och dit och upp och ner som någon typ av jojo, tillsist hade jag lindat in mig halvt om halvt i tygeln och när jag då hängde på sidan av hästen kändes det smartast att släppa taget och ta mark. Hade nog kunnat klamra mig fast men jag vet inte om det hade gjort nåt så mycket bättre, gjorde ju iaf inte så illa mig nu! Tror iaf inte det var hans mening att kasta av mig, det bara blev så liksom..

Lilla Marwin som riktigt liten.

Längtar tills det springer runt små föl i hagarna i Lista!
Nu ska det väl ta och sovas igen, stalldag imorgon igen som vanligt. :)

2 kommentarer:

  1. Vill ha bilder från ditt nya stall (:

    SvaraRadera
  2. Anonym; Det kommer snart bilder :)
    /Sanna Nilsson

    SvaraRadera