onsdag 7 juli 2010

Falsterbo.

Idag har det varit heldag på Falsterbo Horse Show för min och mammas del, i förmiddags red Mattias den godkända hingsten Dalwhinnie i 6 års-klassen. Det gick verkligen bra för dom, placerade sig som 9a i dagens klass och kom därför med de 10ekipage som går till söndagens final! Mycket duktigt och roligt!

Resten av tiden gick mor min och jag runt och shoppade/pratade med folk vi känner - trevligt trevligt!
Shoppandet resulterade i lite saker som vi verkligen "behövde", blir mycket sånt - men oftast till bra priser, det är mycket "mässerbjudanden" här nere! Dagens påsar fylldes iaf med lite kläder, ett par handskar och ett par vita boots! :)

När vi kom tillbaka till Hviderup var klockan mycket och det var hög tid att ta ut Melvin för ett träningspass. Dressyr för hela slanten idag, 1,5 timmes långt pass (ifs med mycket skritt eftersom han annars står så mycket i boxen här nere). Han gick iaf riktigt bra, red igenom allt som vi ska tävla nu till helgen och det var faktiskt bara skrittpiruetterna som stökade lite - alla andra moment flöt på bra! Min hingst var rigtigt het idag, lugn i huvudet men liksom springig i benen - inte vanligt att han är sån, men jag gillar när han är på det sättet - mycket enklare att komma till bra ridning! Skönt var det oxå att ha hela ridhuset för sig själv, bara för att jag red så sent.

För typ en timme sedan var jag ute och nattade mina fina hästar, älskar dom av hela mitt hjärta!

Imorgon är det mycket som står på dags-schemat, vi ska till Falsterbo - såklart !
Mattias ska rida Dorn som förekipage till Grand Prixen - bra träning för hästen. Ska bli spännande att se!

Dorn och Mattias för några år sedan i Falsterbo.

På kvällen ska vi hem och hämta Melvin för att sedan åka tillbaka till Falsterbo så att jag och Melvin får träna lite inne på tävlingsbanan - ingen av oss har ju varit därinne förut.. Sen ska jag hinna med att tvätta hästen och fixa iordning allt inför fredagens ganska tidiga start. Börjar bli lite nervös måste jag ärligt erkänna....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar