lördag 24 juli 2010

Fredagsmys med roliga timmen.

Fredag igen och vi festade till det och lekte lite ute i Lista, sommarjobbaren Pernilla, jag och vovvarna visade för världen hur kul man kan ha med ett balsnöre från en höbal! Väldigt kul, jag lovar!

Lilla Diva leker.

Caprice, Pondus och Diva leker med balsnöret.
Tänk att ett blått snöre kan vara så roligt!

Efter sisådär en halvtimme var lekstugan tvungen att stänga och allvaret och vardagsjobbet fick ta över.
Började med att rida Melvin, vi invigde utebanan på anläggningen! Tycke att det var bra väder för det - inte för varmt så att man smälter bort och lagom mycket vind så att insekterna blåser all värdens väg. Banan var iaf mycket fin, hästen oxå - men vill berätta om banan först, den var dock lite tung.. Men den behöver nog bara sätta sig lite, underlaget är ju bara några månader gammalt. Hästen då, han var som sagt fin, skötte sig bra och verkade tycka om att få springa med utsikt över "hans" anläggning!
Fortsatte rida Dutch på samma utebana, när jag ändå vågat mig ut kändes det liksom lika bra att forsätta och hålla mig utomhus för en gångs skull, hade tagit på honom huvan för att minska ljuden från den förbi gående vägen.. Men vad hjälpte det? Inte mycket.. han var spänd som en fiolsträng och hoppade runt som en studsboll. Men han var fin mellan de små psykanfallen!
Marwin fick även han prova på utelivet på dressyrbanan, trodde typ att han skulle dö.. Han var helt klart påväg mot ett nervsammanbrott! Crazyhorse. Målet för träningspasset märkte jag direkt när vi kom till banan skulle vara att Marwin skulle få vänja sig och tillsist slappna av lite innan vi åkte vidare - vilket han oxå han med!
Perazzi fick faktiskt vila för dagen, han ha fått stora sår på ett bakben som var svullna och varma. Så jag tyckte det var bäst att undvika att belasta det benet för att det ska läka fortare!

Denna braiga fredag avslutade jag spenderades med några väldigt kära vänner, underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar