onsdag 18 augusti 2010

Imorgon smäller det.

Imorgon är det SM igen, nedräkningen i år har inte varit lika bra som förra året (det vet ni som följt bloggen från dess begynnelse). Men i år har faktiskt inte SM lika stor betydelse för mig som det hade förra året, inte så att jag tycker det är oviktigt - men mer lite som en "vanlig" stor tävling. I fjol hade jag ju ganska stor medaljchans och därmed oxå chans på de andra mästerskapen, plus att SM var på hemmaplan. SM var då stort och väldigt betydelsefullt för mig. I år har det varit och är mycket annat som pågår i mitt liv om man säger så och jag har iaf inte som första års YR så stor chans i toppstriden. Mycket lugnare inför själva tävlingen, nästan så jag inte förstår att jag faktiskt ska klä på mig hatt och frack imorgon och rida in på Strömsholms vackra bana. Men det kommer ske och tidigt dessutom, startar redan 09.06! Trodde dock innan jag såg de fasta startiderna att jag skulle starta ca 08.30 och ingen blev lyckligare än jag av att få veta att jag skulle kunna få sova en halvtimma extra! Wihuu!

SM 2009, Melvin, jag, Baltzar och Lisa i Vilstas ridhus.

Var och veterinär besiktade Melvin idag, gick mycket bra - men han var ju hingstig och skulle ju som vanligt visa upp sig för alla snygga tjejer som fanns runtomkring. Pappa fick visa honom, dels för att han hingstsprattlade och pappa är ju förståligt nog starkare än jag, men oxå för att jag inte kan springa själv på grund av foten.. Gick bra och pappa är duktig som försöker men det blev en sak till på min "att göra lista"; lär pappa hur man visar häst för hand!

Nu ska jag gå och lura huvudet att jag inte behöver vara stressad och att jag har obegränsat med tid att sova på..
Skulle vara bra om jag somnade fort och fick sova några timmar, det är ju iaf ett Svenskt Mästerskap som ska genomföras imorgon trotsallt! :)
Nattinatti mina vänner.

4 kommentarer:

  1. Lycka till! Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Skulle han inte bli lugnare om han kastreras?
    Melvin alltså, inte din pappa ;)

    SvaraRadera
  3. Anna; Tack så mycket! Kram /Sanna

    SvaraRadera
  4. Anonym; Haha, jo pappa skulle nog bli mycket mer lätthanterlig om han kastrerades ;D Nemnen skämt o sido, jag har faktiskt pratat med flera veterinärer (och annat duktigt hästfolk) om det, men det är ingen som tror att Melvin skulle bli lugnare eller må bättre om han kastrerades. De säger att eftersom han är så gammal så sitter beteendet så djupt rotat i honom och det enda som troligtvis skulle hända med honom efter en kastrering är att han skulle bli helt förvirrad och inte veta "vem han är" eftersom de största drifterna han har nu skulle försvinna.
    :) /Sanna Nilsson

    SvaraRadera