söndag 22 augusti 2010

Svenska Mästerskap 2010.

Ja nu är alla Svenska Mästerskap i dressyren klara för i år, ponny, junior, young rider och senior - alla klasser har fått nya Svenska Mästare och jag passar på att Gratulera alla duktiga ryttare och hästar!
För mig och min Melvin har det dock gått käpprätt åt skogen med helt värdelösa ritter, tråkigt - men sånt är livet, vi kommer väl igen till nästa år förhoppningsvis! ¨
För världens bästa Mattias och Don Dorn har det däremot gått ganska bra, Dorn var super fin idag i finalen - de hade några missar, bla i bytesserien i varje som är väldigt kostsam men de slutade ändå på knappa 68 % och placerade sig totalt som 7a! Riktigt bra gjort tycker vi, hästen är ju faktiskt bara 9 år gammal än så länge!
Vi har varit på Strömsholm nu i 4 dagar och bara tittat på bra ridning, roligt och väldigt peppande för att fortsätta träna mycket, men nu är Diva och jag helt slutkörda och ska snart gå till sängs.

Strömsholmstävlingen 2010.

Än en gång, GRATTIS till alla vänner som tog hem de bästa placeringarna! :)
will be back!

12 kommentarer:

  1. Du tänker rätt, Sanna. Kämpa på, du kommer igen!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Jag håller med föregående! Din tid kommer, det är bara att fortsätta jobba. Du har rätt inställning. Lycka till med din fina nya anläggning! Hälsn Lena Lundin

    SvaraRadera
  3. Anna; Tack för stödet, det betyder mycket för mig! Kram /Sanna

    SvaraRadera
  4. Lena; Jag hoppas att du har rätt! :) Tack så jätte mycket! M.V.H. /Sanna Nilsson

    SvaraRadera
  5. Har Melvin tunnat ur? Tänkte från bilden du har överst?

    SvaraRadera
  6. Anonym; Han tunnar alltid ur när han är som hingstigast - han slutar helt enkelt att äta tyvärr. Han var smal i våras men nu har han blivit gått upp i vikt och blivit fin i hull igen!
    /Sanna Nilsson

    SvaraRadera
  7. Men är han inte väldigt tunn nu på bilden från SM, jämfört med header-bilden?
    Vissa hingstar går ju ner sådär mycket i vikt periodvis, ni har inte funderat på att kastrera honom?

    SvaraRadera
  8. Jag tycker han ser fin ut på senaste bilden. De ska inte vara för fläskiga.

    SvaraRadera
  9. Anonym; Bilden är inte från SM utan från Strömsholmstävlingen (står under) och under den perioden var han som hingstigast och också som smalast.
    Funderat på det har vi väl gjort, men egentligen inte just för att han går ner i vikt utan för att det är jobbigt för honom att vara så hingstig som han är under vissa perioder. Men alla veterinärer och andra hästkunniga jag pratat med tror inte att han kommer att förändras och förbättras vid en kastrering eftersom han är så gammal, risken är dock stor att han istället blir förvirrad.
    /Sanna Nilsson

    SvaraRadera
  10. Anonym; Jag håller med dig om att feta hästar absolut inte är varken snyggt eller bra (för hästen skull)! Men jag tycker dock att Melvin var lite väl smal i början av juni, då bilden är tagen. :S
    /Sanna Nilsson

    SvaraRadera
  11. Jaha, jag trodde det var SM eftersom det också gick på Strömsholm. Men vad skönt att han gått upp igen då!
    Nej, det är ju en chansning att kastrera dem sent. Dock vet jag en som gjorde det med sin hingst förra året, som också var superhingstig och gick ner massor i vikt, och nu mår han hur bra som helst som valack! Mycket lugnare och äter som han ska :)

    SvaraRadera
  12. Förstår det. :) Ja det är väldigt skönt i de perioder då han är lugnare.
    Jo jag har också hört om några som blivit bättre, men jag känner o andra sidan två toppryttare som just kastrerade en häst som sedan pga kastreringen dog.
    Risken är ju också alltid stor att något går fel om man man måste söva dom.. :/
    Det är verkligen för- och nackdelar med det, men det är det väl iofs med typ allt här i livet.. :)
    /Sanna Nilsson

    SvaraRadera