onsdag 25 augusti 2010

Riktigt bra, men lite ensamt..

Bra dag idag enligt lilla mig. Håller du med?

Började rida min fina Dutch, han gick kanoners! Tränade mycket på dessa övergångar mellan galopp och skritt - vet inte hur många sådana vi gjort den senaste tiden men det är hysteriskt många!! De blir iaf lite bättre hela tiden vilket är bra! :)
Red Perazzi direkt efter han gick oxå riktigt bra, vi jobbade mycket med galoppen och testade på skolorna i den - vilket inte är direkt enkelt, men vi ska nog få koll på det där så småningom. Trägen vinner.
Avslutade träningen av mina pållar med att rida lilla Danny, han gick faktiskt bättre än igår - han var inte lika spänd! Jobbade bara lite grunder, måste få in knapparna på honom :)
Melvin fick vila idag pga att han hade fått nåt typ av bett på ryggen, inget farligt men jag tycktre det var dumt att irritera det med sadeln.


Lilla Danny.

Innan jag åkte hem tog jag och skottade kanterna i ridhuset, det var inte ett måste än men ett borde, så jag tog tag i det innan det blev dikeskänsla. :)
Kvällen i stallet blev ganska lång och det blir lite ensamt därute ibland, kom på mig själv med att ha en full konversation med hunden.. Loooonelyyy.
Men imorgon blir det ordning på torpet och Pia Fälth kommer till oss och håller träningar för ERFs Div 3 lag + mig :) Människor - yeey!
Och på fredag kommer min kära vän Malin och hjälper mig i stallet! Kan ju inte blir annat än bra!!
För övrigt så får Viktor (jobbar i pappas företag och har precis byggt ett hovslagarrrum hos oss) stå ut med mitt tjatter ett litet tag per dag, såå skönt med nån jämnårig att snacka med!! Jag tror dock att han oxå känner sig lite ensam ibland så han känner förhoppningsvis likadant ;) hehe

Imorgon är det som sagt dags för träningar, skoj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar