lördag 7 augusti 2010

Lördagssnack..tack!

Humöret är på topp efter dagens slit, sadelkammaren börjar nu lika just en sadelkammare och allt jag haft i huvudet såå länge (medger att när jag fick veta att vi skulle bygga ett stall så var sadelkammaren det första jag började fundera över) börjar ta verklig form! Och jag tänker till och med sticka ut hakan och säga att det blir riktigt fint, tycker jag iaf! :)

Idag har jag kört fyrhjulling i massor, jag börjar få in tekniken och tycker att det är riktigt kul!
Hästarna fick under dagen ta det lugnt, eftersom de ska tränas på måndag och tisdag tyckte jag att det kunde vara värda det.. De fick istället för tuff ridning vara ute i hagen extra länge! They enjoyed!

Förövrigt är jag trött som en jag vet inte vad, känns som om jag aldrig hinner sova ifatt och de ca 14 timmars dagarna i Lista tar musten ur mig trots att glädjen av det hela ger massor av energi! Det är tur att jag älskar det jag får göra!

Vill avsluta detta lilla inlägg med en massa Tack..
Tack till mina underbara föräldrar som hjälper till och stöttar mig med allt vad livet innebär!
Tack till en tålmodig och förstående lillasyster som just nu får leva med att hela familjen snackar häst.
Tack till min stora släkt som hjälper till så gott de kan (trots att de flesta är hästrädda), speciellt Tack till farmor och farfar som nästan jobbar heltid ute i Lista för att få allt klart!
Tack till mina vänner som troget står kvar vid min sida trots att jag alltid "måste till stallet".
Tack till alla som hjälpt till att bygga upp "Dressyrcentret" från grunden och göra det till vad det är idag och framförallt det det kommer att bli i framtiden!
Jag bugar och bockar och hoppas att jag nångång kan få en möjlighet att gottgöra allt detta!

10 kommentarer:

  1. Du gottgör det hela med att bara vara dig själv Sanna. Du är alltid tacksam för det allra minsta och det syns på dig.
    Vi hjälper dig gärna bara du säger till.
    Kram Mats, Linn och Cornelia

    SvaraRadera
  2. Lycka till med nya stället : ) Men slit inte ut dig utan försök anställa någon eller några, det kan annars bli lite ensamt och av båda anledningarna kanske du tröttnar vilket vore tråkigt! Alltid lika roligt att läsa din blogg !!

    SvaraRadera
  3. Du är värd det allra bästa då du är den allra bästa vän man kan ha!
    Även om du inte alltid kan ses så finns du alltid där och stöttar en när man behöver det.
    Du är värd all lycka.
    Min bästa vän <3

    SvaraRadera
  4. hej sanna! förstår om du inte vill nämna pris osv, men jag letar efter en färdig häst ca st george. olika människor säger olika saker om vad man kan få för pengarna. Men tror du att man kan få mer för pengarna utomlands än i sverige? är det rimligt att tänka sig 500,000 kr? Mvh Olivia

    SvaraRadera
  5. M., L. och C.; Va snälla ni är, tack så mycket! Kram /Sanna

    SvaraRadera
  6. Anonym; Tack så mycket! Jo jag ska se till att fixa det tids nog :) Va kul att du tycker det!
    /Sanna Nilsson

    SvaraRadera
  7. Nea; Va glad jag blir, du är underbar! Tack så mycket bästaste du! Ringer dig imorgon ;) <3
    /Sanna

    SvaraRadera
  8. Olivia; Hej! Det är en väldigt svår fråga att besvara, jag tror inte heller att det finns ett "svart eller vitt" svar på den.. Men jag är nästan säker på att hästar varken är billigare eller dyrare utomlands, det som är bättre om man letar utanför Sveriges gränser är att det finns fler hästar till salu, men det kostar ju betydligt mer att transportera hem hästar utomlands ifrån - det ska man ju iaf ha med i beräkningen när man kollar på häst utomlands. Det är väldigt individuellt med prissättningen på hästar och en häst kan man om man har tur få köpa ganska billigt och om man har otur kan samma häst öka kopiöst i pris bara tex en vecka efter pga att den då kanske tex har fler spekulanter. Jag tycker dock att det gäller att vara "kall" när man ska köpa häst, kolla runt på många och provrid helst flera gånger och när hästarna börjar bli så pass dyra är kan det ju oxå vara bra om man köper hästen via kontakter (om det går dvs). 500 000 är mycket pengar och jag tror du kommer att få en jätte fin st george häst för den summan!! Passar på att göra reklam för min tränare, han har ofta många fina hästar till salu på http://www.mattiasdressyr.se/ (alla hästar finns dock inte med på hemsidan så om du är intresserad kan du alltid ringa honom och fråga). Lycka Till!
    M.V.H. /Sanna Nilsson

    SvaraRadera
  9. god kväll! vilken fin anläggning du börjar att få, kul! måste bara fråga var har du köpt dina sadelhängare och tränshängare? Lycka till med allt. Vänliga hälsningar Sofia

    SvaraRadera
  10. Sofia; God kväll! :) Tack så mycket! från qvesarum byggnadsvård i skåne :) M.V.H. /Sanna

    SvaraRadera