fredag 6 augusti 2010

Sex snedstreck åtta.

Tänk att det redan gått och blivit 6 augusti.. helt sjukt vad sommaren har gått fort! Och mycket snart, är det SM igen!

Varje dag så tänker jag att ikväll, ikväll då ska jag se till att skriva ett långt utförligt inlägg i den där bloggen jag har. Men inte då. Varje kväll sker samma sak; jag är extremt trött, kan inte tänka ordentligt och att skriva något med ett tomt huvud är långt ifrån lätt, ögonen vägrar att hålla sig på dataskärmen och vill hela tiden övergå i det vilande läget av sömn. Hur jag kan bli så himla trött förstår jag knappt själv, men dessa långa dagar tar musten ur mig.

Idag är det fredag igen och många av mina jämnåriga vänner är ute på stan i det alltför perfekta vädret, jag orkade inte ens fundera på att följa med.. Livet är häst för mig nu!

Denna fredag var oxå Pernillas sista arbetsdag då hon strax börjar skolan igen´, känns trist.. Vi har haft riktigt roligt ute i Lista dessa veckor hon sommarjobbat och hunnit med att skapa en grund till vännskap. Pernilla har oxå varit till stor och uppskattad hjälp med hästarna, hon har satt ribban riktigt högt för framtida stalltjejer!
Hon kommer dock komma tillbaka och jobba mer under lite helger och så.. :)

Marwin gick riktigt bra idag, lugn och snäll igen, inget galet överhuvudtaget - men han jobbades iaf i nästan 2 timmar. Känns som om han vill ha långa träningspass!
Perazzi har gått riktigt fint igår och idag, har tränat på mycket 8-volter i alla gångarter och tränat balans genom att rida så små volter som möjligt.
Melvin har oxå arbetat på duktigt de senaste dagarna!
Och Dutch, Dutch går som en ängel och travar som en gud! Himlariket alltså!

Dutch.

Nu ska jag, Caprice, Pondus och Diva gå ut en liten sväng, sen väntar nog sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar