söndag 19 april 2009

En blåsig dag, sa Puh.. Träning imorgon!

54 dagar kvar idag.

Har ridit 3 av mina pållar husmorsgymnastik/lugn dressyr - Melvin, Mistral och Kessy. Mistral var halvgalen pga att det blåste typ storm ute och att det lät som om ridhus taket skulle rasa in (tyckte han iaf). Provade ett par nya sporrar på honom idag, väldigt vassa sådana, som Mattias föreslagit att jag skulle prova för att monstret ska lyssna lite mer på mig.. Var lite orolig innan hur Mistral skulle reagera, han är ju ganska het som det är så det känns lite motigt att ta på sig mer pådrivande sporrar. Han märkte dock inte sporrarna alls - men å andra sidan så märkte han inte att jag satt på överhuvudtaget.. :/ Knäppa häst. Melvin gick dock bra, inte rädd för blåsten alls - kanske kan kallas normal häst. Kessy gick även han bra, lite seg i kroppen bara - troligtvis träningsvärk sen igår. Perazzi fick gå ut och gå en lång promenad i naturen, tyckte att han behövde en bettfri dag igen - innan träningarna de kommande dagarna.

Mattias kommer imorgon - det ska bli så kul att träna!

Sen följde jag med mamma på SM möte på Vilsta, allt verkar fungera bra tycker jag, kommer nog bli en super tävling. Roligt att se så många så engagerade och fokuserade!
Bra jobbat ERF! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar