tisdag 7 april 2009

Härlig träningsdag.

66 dagar kvar nu.

Var och tränade med Mistral för Liane i Nyköping idag, det gick super bra! Av någon outgrundlig anledning så var han verkligen medgörlig idag, riktig duktig faktiskt! Fick super bra tips av Liane också, bla om att jag ska testa att rida fram ganska kort tid innan tävlingsstart eftersom han var perfekt redan från början av träningspasset idag. Ett tips som jag verkligen ska prova på helgens tävling i Jönköping - inget att förlora liksom. Ett annat var att när monstret hänger sig i handen på mig och vägrar balansera upp sin egen kropp ska jag lyfta innerhanden upp och framåt mot hans öra. Det funkade jätte bra idag iaf, hoppas att det fortsätter att fungera - det skulle vara jätte skönt om vi har hittat en lösning på det problemet.
Det var en riktigt härlig träningsdag med strålande sol! :D

Red även mina två hingstar i det underbart varma vädret, Kessy - lill hingsten, gick jätte bra faktiskt han är dock lite otränad och blir lätt tröt. :/ Men det ska nog ändras inom de kommande veckorna. :) Melvin gick också bra, han var dock lite distraherad idag då det travade hästar fram och tillbaka på vägen utanför ridhuset - man hör dom extremt bra, men man ser dom inte - vilket kan vara väldigt läskigt. :O (förutom om man har en hjärna) Men han är väldigt söt, dock inte så smart jämt, men vilken otrolig kropp! :D

Den 7/4 visad sig att vara en jätte bra dag! :)
Hoppas att du upplevde desamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar