lördag 11 april 2009

Påskafton och tävling.

Det är nu 62 dagar kvar till SM och idag var det en riktigt fullspäckad dag.

Dagen startade klockan 5.30 på ett hotell i Jönköping för min del, jag och Mistral var där för att det idag var en OBS tävling för juniorer där. Vi startade först i första klassen för dagen, ingen favoplats i start fälltet direkt - men nån måste ju börja. Vi startade FEI:s lagtävlandsprogram för juniorer som är nytt för i år, för första gången - det var faktiskt ett ganska roligt program att rida. Det gick sådär, det var bra för att vara han, men han var väldigt spänd och vi hade några missar i galoppen så poängen räckte ju inte så långt tyvärr.. Menmen sånt är livet, lite trist att åka enda till Jönköping för det bara. By the way, har kommit fram till att Mistral har någon bokstavssjukdom - älskvärd men passar inte alls in i mängden och svår att förstå sig på.
Hoppas på att det går bättre när jag ska tävla med Melvin om 2 veckor.

När vi kom hem från Jönköpings visiten så var det dags att rida 2 av mina andra fina pållar, lilla Perazzi som reds för första gången på 10 dagar gick jätte bra. Red även Melvin som också gick bra. :)

Nu är jag dock väldigt trött efter en lång dag, ska nog gå och lägga mig snart.
God natt och GLAD PÅSK förresten!

2 kommentarer:

  1. Härligt att du fixat blogg Sanna :D Jag kommer följa den iallafall! Gärna mycket bilder =)

    SvaraRadera
  2. Hehe ska försöka hålla det lite intressant. :D Tack för tipset!

    SvaraRadera