torsdag 23 april 2009

Sammanfattning av de senaste dagarna.

50 dagar kvar.

Har inte hunnit skriva något här på några dagar.. När Mattias är här, vilket han var måndag till tisdag, är det alltid fullt upp. Mycket träning. Och i onsdags kväll då jag hade tänkt skriva om träningsdagarna, var jag tvungen att plugga hela kvällen inför ett prov vi hade idag. Jobbiga, hemska skola. Det är lite problematiskt med att SM är framåtflyttat i år, nu håller skolan igång enda fram till en vecka innan SM startar, vilket betyder att det är lite svårare att vara helt fokuserad och koncentrerad på tävlingen och ridningen. De tidigare åren har skolan slutat och sen har inte SM gått förns i augusti så då har man haft hela 2 månader på sig att bara förbereda sig och fokusera på tävlingen. Menmen.. Detta faktum kan jag ju inte göra så mycket åt, det är nog bara till att göra det bästa möjliga av situationen som ges.

Nu ska jag berätta lite om träningsdagarna.
Måndag;
Jag började med att träna lilla Perazzi på Vilsta, han är så duktig och cool - går in i det där stora ridhuset med flera för honom orkända hästar, som om han aldrig gjort annat. Han är ju faktiskt bara 3,5 år. Tränade på lite allt möjligt, som ingår i lätt B och lätt A, som sagt duktiga, duktiga häst! Sen tränade jag Mistral, det gick också ganska bra, men allt är såå svårt. Till sist skulle Melvin också få genomgå ett tufft träningspass, jag red ett tag och sen red Mattias för att få lära sig honom lite mer - det är ju lättare för honom att hjälpa mig om han "kan" hästen. Detta gick bra men det var väldigt tufft för Melvin att orka med, han fick verkligen gå hårt. Kessy tog en promenad med min snäll far, tror inte att han hade orkat med två dagars träning, så han fick bara träna på tisdagen.

Tisdag;
Började dagen med att åka med Melvin till Vilsta, detta träningspass gick mycket bra tycker jag. Han var dock trött, lite stel och ganska okoncentrerad troligen pga det hårda träningspasset dagen innan. Vi tränade mycket balansövningar, skolor och tempoväxlingar. Sen tränade jag Mistral hemma på Rölagg, det gick ganska bra även denna gång men som tidigare nämt är det fan inte lätt..Sen var det Perazzis tur igen, en den här gången fick Mattias hoppa upp för att se vad vi skulle fortsäta träna på. Mattias provade både galoppombyten och bakdelsvädningar, vilket gick över förväntan! Duktiga lilla häst! Sist men inte minst var det Kessys tur (egentligen är han ju minst rent storleksmässigt) det gick bra, han skötte sig som alltid super bra, men han blev väldigt trött väldigt fort. Bara att fortsätts träna.

Onsdag;
Alla mina söta pållar var trötta, till och med så trötta att de hoppade över det sista av sin lunch så att de kunde lägga sig ner och vila. Även ryttarn var väldigt mörbultad i kroppen efter dessa träningspass. Så de fick gå väldigt lugnt allihopa.

Torsdag;
Även denna dag fick pållarna ta det lugnt, Mistral och Melvin ska på tävling över helgen så det vore dumt att trötta ut dom.

Imorgon ska vi åka till Högbo i Sandviken för att tävla under lördag och söndag, det är en OBS tävling för landslaget - så den är ganska viktig - det är även min och Melvins första tävling tillsammans! Håll tummarna för oss!

Dagens citat;
"Den där skolan förstör min inlärning".

2 kommentarer: