onsdag 1 april 2009

Om Melvin C

Idag ska jag berätta lite om Melvin som jag också hoppas på att kunna starta på SM i juni, om exakt 72 dagar.


Melvin C, som han heter, är en biffig, brun hingst på ca. 165 cm, född -94, han har en vit stjärn i pannan, lite vita hår på mulen och han är vit runt kronranden på alla 4 ben. Han är född i Spanien och utbildades i Holland och sen köpte en tjej som heter Juliette honom till Sverige. Det är fortfarande hon som äger honom, jag har honom på lån än så länge. Juliette och Melvin var bästa svenska ekipage på Young rider EM förra året.

Melvin skoddes dåligt då ägaren snabbt var tvungen att byta hovslagare och det fick tyvärr ganska stora följder, då hans hov börjat ruttna var man tvungen att skära bort ganska stora delar av hoven, detta gör ofta att hästen blir halt tills hoven växt ut till normalt igen - men det är en vecka sen Melvins hov skars och han är inte halt än iaf. Vilket bådar gott! :)

Jag känner inte Melvin så bra än då jag bara varit i närheten av honom i 4 veckor ungefär, men han verkar att vara en väldigt lugn och cool individ (om man jämför med mitt andra stora monster Mistral) som inte stressar upp sig i onödan. Men det är ändå mycket power i hans kropp, som förresten inte innehåller en gnutta fett - bara stenhårda muskler! Han verkar även som om han alltid är på gott humör och han har lika mycket energi och bus i kroppen som en 3-åring.

Än så länge tycker jag iaf mycket om honom och det går väldigt bra att rida! Det känns som om vi går mot en ljus framtid ihop. :)

Måsten inför SM med Melvin;
  • lära känna och lita på varandra först och främst.

  • fixa ihop 2 kval.

  • jag får inte rida för hårt och ivrigt så hoven förvärras och han blir halt.

  • hoppas på det bästa!

Nu känner ni nog Melvin ungefär lika bra som jag gör. :P


Ha re´ bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar