måndag 13 april 2009

Annandag påsk.

Endast 60 dagar kvar..

Igår jobbade jag på tävlingarna på Vilsta, trevligt faktiskt - bra väder, allt flöt på bra och trevligt sällskap. Vilken grymt bra förening ERF är. :)
Sen fortsatte jag dagen ut till stallet för att rida mina pållar, det gick väl bra och vädret var ju fortfarande på topp! Men åkte av Perazzi för första gången, kan inte förstå det själv, han som är så snäll! xO Förklaringen till denna händelse är iaf att lill killen blev attackerad av typ en vårtbitare eller något liknande som klamra sig fast i pannluggen på honom, han försökte då i vild förtvivlan, fladdrandes med frambenen runt huvudet, få bort den samtidigt som han utförde någon slags hundra varvs framdelsvändning i galopp, då allt detta hände satt jag i min egna lilla värld och flög då förstås som en vante. Man ska inte tänka på annat när man rider det är en sak som är säker!

Idag då, ja idag är jag lite mörbultad av flygandet igår, egentligen inte flygandet - utan mer kraschlandningen men ni förstår vad jag menar, skyller det mesta på krypet - jävla insekt! Men jag red iaf 3 hästar, Perazzi fick ta en lugn promenad med pappa, Mistral och Kessy red jag lugnt vilket jag brukar kalla husmorsgymnastik vilket till stor del innefattar stretching och arbete i lugnt tempo och i låg form. Melvin däremot skulle gå ett lite hårdare dressyrpass var det tänkt, men det gick inge bra av någon anledning, allt har flutit på så bra med honom fram tills idag - när typ inget stämde vi hitta inget samarbete eller harmoni. Vet som sagt inte varför men han såg lite trött ut innan och jag var väl inte så pigg jag heller så antar att det har med det att göra, trist dock.. Menmen, dåliga dagar har väl alla, får försöka att lägga det bakom mig. En ny dag och ett nytt träningspass imorgon.

Nu är påsk ledigheten slut tyvärr, men hoppas att alla haft en bra helg. :)

2 kommentarer:

  1. Carina Strömbäck14 april 2009 kl. 11:00

    Hej Sanna!
    Kul att hitta din blogg! Det ät jätteintressant att läsa om din sm-satsning!
    Kommer att följa din blogg, gärna fler bilder.
    Lycka till!
    / Carina Strömbäck

    SvaraRadera
  2. Hej Carina.
    Vad bra! Tack för tipset om fler bilder och Tack för lyckönskningarna! :)
    /Sanna

    SvaraRadera