tisdag 14 april 2009

Peppad dag mot träningar och tävlingar.

59 dagar till start.

I morse hade vi idrottstester med min special idrotts kurs från skolan på munktel arenan, redan vid 8.00 skulle vi samlas. Tungt, men det var inte lika hemskt som jag förväntat mig.. Trevligt sällskap gjorde det helt okej om jag ska vara ärlig. :)

Efter denna peppade start på dagen satsade jag på 4 dressyrpass på mina fina pållar, det fungerade nästan som planerat.. Mistral, Melvin och Perazzi gick bra, men när jag kom till stallet låg lill hingsten Kessy och halvsov i sin box - vilket om man känner honom är väldigt skumt.. :/ Har ägt honom i över två år och har bara sett honom ligga ner 1 gång förut och det var en tidig morgon innan en tävling och då reste han sig snabbt upp så fort vi kom in i stallet, men idag låg han kvar även då jag gick in i boxen och klappade honom, som sagt skumt. Men efter en promenad lite senare verkade han lite piggare, hoppas att han inte håller på att bli sjuk igen.
Iaf så gick Melvin mycket bättre idag än vad han gjorde igår, skönt. Tränade mycket galopp och byten idag, det blir lite missförstånd då och då men i det stora hela går det bra faktiskt! :)
Längtar till nästa helgs tävling i Högbo!

Idag körde även pappa hem den stora lastbilen som ska städas och göras iordning inför resan till Högbo, det är väldigt fin min lastbil, så fin att det till och med är roligt att städa den - like it a lot! :)

En annan trevlig nyhet är att Mattias troligtvis kommer upp från Skåne och har träningar är i E-tuna nästa måndag-tisdag! Underbart! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar