onsdag 8 april 2009

Sextiofem dagar .

Endast 65 dagar kvar till första mästerskaps starten för i år.

Idag, ja vad har jag gjort idag?, jag red Mistral lite mjuk görande och stretschande, efter gårdagens träningspass tror jag verkligen att det var bra för honom - han verkade gilla det och han var lugn idag också. :)

Jag red även Melvin idag, ett dressyrpass - ett ganska lugnt sådant dock. Mycket lydnad och övergångar vilket vi säkert kommer att ha nytta av på tävlingsbanorna i sommar, vågar inte riktigt pressa honom fullt t i ökningar och sådant då för mycket belastning på hans onda fot kan leda till större skada. Men om några veckor får vi ett slutgiltigt svar; är han helt frisk och kan ridas fullt ut eller kommer han att behöva ta det lugnt i fler veckor till?

Red även Kessy, även han fick gå dressyr, han är så positiv nu - vill verkligen arbeta. Han orkar inte så mycket tyvärr, han har tappat mycket muskler och kondition. Men det ska vi nog ändra på snarast. :)

Måste berätta om min lilla 4a-åring också, även fast han inte har ett dugg med SM att göra, han var hos tandläkaren förra veckan och var tvungen att dra ut några tänder och har därför inte fått ha bett i munnen sen dess. Idag var han väldigt rastlös dock - det dög inte med en lång promenad, så jag släppte honom i ridhuset så att han fick bralla av sig lite. Han tyckte det var väldigt roligt, ni skulle sett honom, han var sååå snygg! Det tyckte han själv också, då han efter ett tag bara sprang fram och tillbaka över ridhuset (på lagom avstånd från speglarna så att han såg hela sin spegelbild) och glodde, med framåtriktade öron, beundrande på sin egen spegelbild - detta höll han på med i säkert 10 minuter. Snacka om att älska sig själv! :P

Imorgon ska Melvin och min gamla tävlingsponny Benjamin till tandläkaren, hoppas att allt är som det ska så att säga.

Önskar dig en glad påsk! :D

2 kommentarer:

  1. Hej Sanna!
    Jag tycker bloggen är mycket lyckad. Det är roligt att läsa om dig och dina hästar och jättekul att du lägger in mycket bilder.
    GLAD PÅSK!
    /Anna Holmén

    SvaraRadera
  2. Hej Anna.
    Va bra. Tacktack!
    Hoppas du haft en bra påsk helg!
    /Sanna

    SvaraRadera