måndag 27 april 2009

Efter tävling.

46 dagar kvar nu..

I helgen var jag och tävlade i Högbo med Mistral och Melvin.
Mistral gick ganska dåligt i lördags, han var väldigt spänd och därför hade vi många stora missar. På söndagen gick han lite bättre, mycket för att jag blev förbannad och tryckte till honom vilket den här gången fungerade. Men vi får ju bara runt 60 % pga att vi gör oss förtjänta av både 1or och 9or.

Melvin gick okej, eller bra, men det fanns mycket att förbättra om man jämför med träningarna. På lördagen red jag fram lite för länge i värmen, så svårt och veta hur lång tid man behöver när det är första tävlingen, så han blev tyvärr lite trött. Det gick ändå bra och vi fick nästan 65 % vilket är ett SM kval och vi placerade oss på 8de plats. På söndagen gick det ungefär lika bra, lite bättre kanske, men vi hade många små missar och missförstånd - vilket till stor del var mitt fel då jag blev lite överspänd (ville att det skulle gå bra för mycket), så jag red inte som jag brukar och inte så bra. Men vi fick 64,6 % och var tre poäng utanför placering - fick alltså även vårt andra SM kval avklarat. Ska försöka bättra på resultaten lite bara så att vi är säkra på att komma med i SM startlistorna, men det ska nog gå - tror att vi kan förbättra oss mycket.

Idag har jag tagit det lite lugnt med ridningen, M&M var trötta efter tävlingarna och Kessy och Perazzi reds lugnt då de varit tvungna att vila i 2 dagar då jag var i Sandviken. Men också för att jag har så mycket i skolan just nu, plugg, plugg och massor av plugg. Nu börjar sommarlovet närma sig och alla lärare får panik för allt som inte hunnits med, dålig planering vill jag säga.

Men ska väl vara lite positiv innan jag år och lägger mig;
Underbart härligt väder har det varit i några dagar! Hoppas att det håller i sig!
Plus att SM-kvalen är klara!

God natt.

4 kommentarer: