onsdag 3 mars 2010

100 dagar kvar till studenten.

Ja, nu är det 100 dagar kvar tills jag tar studenten och börjar resten av mitt hästfyllda liv. Det känns underbart men lite nervöst om jag ska vara ärlig.. För som sagt om 100 dagar (vilket typ inte är någonting) börjar allvaret, det seriösa och tuffa arbetslivet - längtar med skräckblandad förtjusning!

Ridningen rullar på, mina prinsar har tagit det ganska lugnt de senaste dagarana.. Detta på grund av att jag har haft ganska mycket plugg, idag är jag sjuk och för Melvins del så är det oxå för att han varit konstigt svullen i en sena på insidan av sitt högra bakben.. weird.
Idag var han dock inte svullen och jag joggade honom lugnt, får se om det svullnat upp imorgon eller om det håller sig bra nu.. Om det inte har svullnat upp imorgon (vilket jag hoppas på såklart) så får han följa med på träning till Nyköping, om det däremot är värre igen så får Marwin åka med Dutch och mig på träning för dagen.
Hoppas även att jag känner mig frisk och kry imorgon, då blir träningen roligare! Tänker inte hoppa över att träna i vilket fall som helst, men som sagt det blir roligare om man mår bra!

Har anmält till tävling i Strömsholm till nästa helg, nån mer som ska dit? :)

Min älskade lilla hund kastrerades förra veckan, tror jag nämnde det i nåt tidigare inlägg, nu ligger han här brevid mig och gnällandes tycker synd om sig själv.. det är bäst att jag ägnar honom lite uppmärksamhet innan han får typ ont i halsen eller nåt.. <3

4 kommentarer:

  1. Japp, ja ska dit! Va kul! Då ses vi:)

    SvaraRadera
  2. Vad har du planerat att jobba med? =)

    SvaraRadera
  3. Carina; Va roligt, det gör vi säkert! :) /sanna

    SvaraRadera
  4. Jenna; Det är inte riktigt klart än, utan kommer utvecklas under de första åren efter min student - men det är inom området häst och dressyr! :) Jag gissar på att det blir ganska mycket inom detta området, utbildning av unghästar samt försäljning, jag kommer även försöka utbilda mig själv till tränare osv.. :) /Sanna

    SvaraRadera