måndag 8 mars 2010

Lång dag men med vackert vårväder.

Lång dag, var i skolan från 10 imorse fram till klockan 18.00 - hade tre lektioner på hela denna tid - extremt segt.. Men jag har roliga vänner iaf, vilket underlättar det hela!

Red Melvin och Dutch lugnt senare idag , de gick ganska bra trots att de var spända för snöraset från taken.. Inte kul det där, enda dåliga med att våren börjar närma sig! Annars har det varit en fin vårdag idag! Hoppas det håller i sig nu..
Tror dock att det är nåt lite skumt i Melvins rumpa, känns som om han sträckt sig eller nåt.. försöker få tag på Monica (hästarnas equiterapheut) men utan framgång.. blir att mobil terrorisera henne imorgon. :)
Nån som vet någon annan bra equiterapheut i området runt mig - i fall jag inte får tag på Monica eller hon inte kan menar jag..?

Stallkatten hade en skön dag i vårsolen.

Ett litet sött marsvin bor hos mig för tillfället, tar hand om den för att den skulle slippa dö stackarn.. Den är iaf extremt söt, heter Flinck och söker nytt hem! Skulle själv vilja behålla den men när jag sa det till min far besvarade han kommentaren lugnt med "för varje marsvin som flyttar in i vårat hus säljer jag en häst" så det var liksom inte diskuterbart och jag tror inte att (även om Flinck är liten) det går att hålla den gömd nån längre tid.. Nån som önskar sig ett marsvin?

Flinck.

Imorgon är det skola igen, så ska strax ta och krypa ner i sängen så att jag hinner sova några timmar..

Dagens citat;
Nemo nascitur artifex - ingen föds som mästare.

5 kommentarer:

  1. Helena Liberg, otroligt bra! Nogrann, hittar det mesta.
    /Sofia

    SvaraRadera
  2. Kokko i sundbyholm är ju erkänt bra! här är hans nummer:0706537541

    SvaraRadera
  3. Dom som håller till kring travet. Helena Liberg och Kokko som ovanstående har sagt, och Sirpa som jag är bekant med: 070-972 02 01. Hon är equiterapheut hos Roger Walmann, en av sveriges bästa travtränare och hon kan sin sak.

    SvaraRadera
  4. Caroline Stenman är riktigt duktig :) www.carolinestenman.se kolla där så hittar du nr och så :)

    SvaraRadera
  5. Tack alla för tipsen!! Ska kolla närmare på alla och se vem som har tid för mina pållar :) /Sanna

    SvaraRadera