tisdag 16 mars 2010

Måndag och vet-inte-när besök.

Idag hade vi ärofullt besök av vår veterinär, (vet-inte-när) herr Rådberg.. Han kollade igenom Melvin och tog några blodprov för att se att allt är som det ska med älsklingarna Han är så duktig den där Rådberg och jag bara älskar att höra alla historier från typ OS han varit med på! :)

Red Dutch lugn dressyr idag med, gick inte lika bra som igår - han var väldigt spänd och rädd för snörasen till att börja med, men efter att jag ridit ett tag fick jag igenom honom och han blev faktiskt fin! Känns som om jag börjar lära mig hur jag ska rida honom nu och detta känns riktigt bra!
Melvin fick bara promenera med min far idag, efter allt petande och klämmande av Rådberg så fick vi rådet att ta det lugnt i några dagar, på torsdag ska han behandlas av Monica.

På torsdag är det också träning med Knytkalast, blir nog jag, Dutch och Marwin som åker till Ericsberg och sover över fram till fredagen. Dubbla dagars träning på två pållar! Nice!

Ska sova nu.
God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar