onsdag 31 mars 2010

Onsdag idag, lovvecka framöver.

Jag är lite tom i huvudet.. Vet inte riktigt vad jag ska skriva. Hm.. men börjar man plinka på tangenterna så kommer det väl några toner såsmåningom..

Melvin var hos hovslagaren på Strömsholm idag, under tiden jag var i skolan - TACK PAPPA! - och han blev friskförklarad! Yeey! Han har ju fortfarande dåliga hovar som behöver extra omvårdnad varje dag, men det är inget akut och allvarligt längre! Skönt!

Dutch ben var inte riktigt bra idag, lite svullnad kvar så han fick vila en dag till.. Men imorgon går det nog inte ens om jag letar bortförklaringar att slippa undan att sätta foten i stigbygeln... Jaja, tack för den här tiden mina vänner!
Hehe.. nerå, nu ska jag inte vara sådär - vi hoppas att det går bra och håller tummarna för att jag kan klistra mig fast i sadeln även vid den vulkanliknande hästens utbrott.

Foten i stigbygeln. Men här på Melvin ute i snön.

Red Melvin idag lite lugn dressyr, han var duktig, lite gapig och skrikig kan jag tycka, men han gick stillsamt (om man jämför med hur han kan vara) och fint framåt! han börjar blir riktigt lydig på träns nu, har ridit så mycket med det nu när han varit skadad och sjuk i flera omgångar.. Nåt gott som kommer ur hela tråkprocessen.

Idag på kvällen agerade jag även tränare åt Agnes och Totte, mycket roligt! De ska tävla på fredag och jag håller tummarna väldigt hårt!

Nu är det påsklov som gäller i lite drygt en vecka - riktigt skönt!

Ska nu fixa iordning träningstiderna för Mattias den 8-9/4 med min kära mamma.
Ha det så bra och se till att vakna tidigt imorgon så att ni inte blir skärfisen - eller vad det nu heter.. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar