onsdag 17 mars 2010

Dagen och morgondagen.

Mycket som hänt idag, skola, träffade en vän som heter Rebecca och lånade ut min klippmaskin till henne, Flinck (det söta marsvinet) flyttade hemifrån mig idag till sin nya familj - vilket krävde lite fix, ridit, smörjt lite läderprylar och hållit lektion för Agnes och Totte! Lite plugg som väntar nu sen blir det till att sova några timmar.

Skolan var bra idag - tråkiga lektioner som jag höll på att somna på kultur och stilhistoria lektionen (nån som gått den kursen? Inte? - Va glad för det!!) Så himla värdelöst, helt onödigt! Men har iaf roliga vänner som gör dagarna bra och studenten är inte långt borta nu - vilket gör allt bra!

Rebeccas besök och Flincks flytt tog inte lång tid - men det var ganska trevligt.. Saknar Flinck lite dock.

Red Dutch idag, det gick inte så bra faktiskt.. Han var ju fin som vanligt, men flög mest omkring - bockade och skuttade den rackarn. Red i en och en halv timme och fick hela tiden bara koncentrera mig på att få honom lugn. Inte så kul, men livet är väl inte alltid kul.. Han blev dock ganska fin på slutet av passet.
Eftersom Dutchen tog så lång tid idag och jag skulle ha lektion på kvällen så var far min snäll och tog med Melvin på en promenad.

Dutch.

Smörjde sadlarna och kandaret och tränset som ska med till träningarna imorgon.. Måste smörja mina läderprylar mer!
Nån som känner starkt för att smörja mina 11 sadlar och 26 träns? :)

Var även lite tränare under kvällen för Totte och söta lilla Agnes! Det gick bra för dom, de är såå duktiga!

Nu har jag skjutit på pluggandet i evigheter, ska kolla igenom det en snabbis och sen ska gå krypa ner i sängen..
Imorgon bitti åker vi; jag, Marwin och Dutch till Ericsberg för Knytkalas träningar, trevligt som bara den!!
Godnatt.

2 kommentarer:

  1. Alltså Sanna lilla, vad har du 11 sadlar till? haha :D

    SvaraRadera
  2. Jadu, just nu när de ska smörjas önskar jag att det bara var 1.. :S men har ju 10 pållar och vissa av dom behöver* ju faktiskt 2 ;P haha

    SvaraRadera