lördag 20 mars 2010

Knytkalas träningar.

Idag och igår har jag och två kusar varit på Ericsberg och tränat med Knytkalaset, vilken var trevligt som vanligt! Träningarna gick riktigt bra också - är nöjd med både Dutch och Marwin! Det enda som varit trist under dagarna är allt snöras från taket vilket gjort mina, redan lite spända pojkar, ännu spändare..
Marwin fick mest träna på att vara lugn och kunna koncentrera sig på mig även fast han var på ett stort nytt ställe och det hände mycket nytt och galet för honom. Igår var han ganska "vild" och skuttade runt och stirrade på allt som fanns att stirra på.. Men mellan bus-attackerna var han faktiskt riktigt fin - trampade på som f a n! Dagens träning gick ännu bättre, då pållen inte var lika nervös och spänd som igår, vi tränade lite mer grejer idag som skänkelvikningar och förvänd galopp. Duktig liten häst som bara blir finare och finare för varje dag! Ska tänka på; Håll honom mycket ställd och böjd och rid mycket på böjtspår - för att få honom att arbeta rätt och koncentrera sig på sitt arbete.

Marwin och jag. (Lite suddig bild, I know, men bättre än inget.)

Dutch då, jo Dutch, vad ska man säga om Dutch mer än WOW.. Underbar häst! Så jävla snygg! Och fantastisk att rida också! Helt otroligt, "det går inte med ord att beskriva" som Mattias säger! ;)
Vet inte ens vad jag ska skriva, vi gjorde typ allt upp till St George och allt gick super bra! Ska tänka på; Att släppa ner innerskänkeln i öppnorna, rätt ställning på handen - tummen upp jämt, kontrollera galoppen (ganska samlat) direkt efter galoppfattningarna, träna massa galoppfattningar!!

Dutch och jag. (Lite suddig bild härmed, men ni ser ju ändå hur super snygg min stjärna är! ;D)

Knytkalaset tycker jag är väldigt kul, måste bara nämna det, alltid så inspirerande att se alla duktiga ryttare och deras fina hästar!

Marwin och Dutch, som trivdes mycket bra tillsammans på Ericsberg!

Nu ska jag knåpa lite med mina studentinbjudningar - det närmar sig nu! :D

Dagens citat;
"Mihmet credo. - Jag tror på mig själv."

6 kommentarer:

  1. Härligt med bra träningsdagar!
    Dutch är verkligen supersnygg!
    Bara att njuta:)

    SvaraRadera
  2. Blev intresserad av att höra lite om dina hästar, Vad har du för hästar? Vad är det för stam på dem?:)

    SvaraRadera
  3. Carina; Aa, verkligen! tack, håller med! /Sanna

    SvaraRadera
  4. Hanna; Okej :) Jag har en del nu.. * Tornado (b-ponny) okänd. * Djufwanäs Benjamin (c-ponny) e: Kairouan ox ue: Ashurst Sugar-Foot. * Mistral e: Balzflug ue: Bentley * Melvin C e: Ferrington ue: Beaujolais * Perazzi DS e: Prince Thatch xx ue: Donnerhall * Sibell e: Silvano ue: Master * Donegal Danny e: Don Dorn ue: Prince Thatch xx * Marwin e: Akribori ue: Maraton * Don Dorn e: Don Schufro ue: Democritos * Go Dutch III e: Gracieux ue: Larinero :) Hoppas du är nöjd med svaret, kommer även skriva mer om alla hästarna på min hemsida som snart är klar och på min nya blogg som snart publiceras, fråga igen om du vill veta nåt mer annars :) /Sanna

    SvaraRadera
  5. Ja det vore roligt! Rider du alla? Har du alla hemma? Låter som mycket jobb, men kul förstår jag:)!
    /Hanna

    SvaraRadera
  6. :) ne, just nu rider jag 3 själv, har som max haft 4 hemma - men det blir lite mycket med skolarbetet. Ponnyerna är utlånade och just nu står 5 hos min tränare i skåne och jag har som sagt 3 hemma för mig själv. Det är en del jobb, men jag älskar det verkligen och det är för det mesta bara roligt!! :D /Sanna

    SvaraRadera