söndag 7 mars 2010

Uppdatering och planering.

Som jag skrev i förra inlägget lite kort så gick träningarna hos Liane i torsdags bra, Melvin var jätte fin till att börja med men man märker fortfarande av hans dåliga kondition då han trött efter typ en halvtimme och börjar strula/småbråka.. Men som sagt han var väldigt fin till att börja med och vi fick till några riktigt fina bytesserier och piruetter - som Liane jublade över! Dutch gick mycket bra, vi börjar verkligen finna varandra nu! Vi han faktiskt rida igenom alla rörelser från Msv B:4 och St George och vi avslutade träningspasset med att rida genom hela Msv B:4an som jag och Dutch ska starta på Strömsholm nästa helg. Liane tyckte att vi fick till en riktig fin ritt (men det är ju alltid lite lättare på träning än på tävling) och sa att en liknande ritt helt klart ger över 70 % - känns riktigt bra!
Jag fick massor med extremt bra tips från Liane - ska försöka komma ihåg allihop - bla ville hon att jag skulle försöka ställa igenom alla mina pållar lite mer på volten, i hörnen och i skolorna.

Igår berättade jag ju om det galna faktum att Melvin sprängde staketet i sin hage för att sedan hoppa in till Dutch.Väl inne i grannens hage, försökte han bestiga sin kompis som motvilligt försökte komma undan sin dominanta pojk-vän.. Kollade igenom båda kungarna idag - verkar inte som om de har gjort illa sig för fem öre.. :O Kan inte fatta hur vi kunde ha så tur!? Håller tummarna för att det inte ska tillkomma några dolda skador de närmaste dagarna bara, tex sträckningar..

Red både Melvin och Dutch idag, bara lugnt för att kolla av att de inte var halta eller nåt.. Melvin kändes lite skum men det har han ju gjort i någon vecka (även innan hagincidenten).. Dutch däremot kändes precis som vanligt, pigg och fräsch!

Melvin.

Nu är det söndag kväll igen och imorgon börjar en ny fullspäckad vecka..
Imorgon går jag i skolan fram till 19.00, med special idrott som sista lektion där vi har prov - hemskt!
På tisdag kommer veterinären Rådberg till oss (förhoppningsvis) Marwin ska vaccineras och Melvin och Dutch ska genomgå varsin veterinärbesiktning.
På onsdag och torsdag är det träning för Annica Westerberg (landslags lagledaren) i Nyköping.
På fredag blir det lång besök i Lista och granskande av dressyrcentret igen.
På lördag ska jag och Dutch tävla på Strömsholm!
Och på söndag blir det stalldag och jag ska troligtvis hålla lektion för Agnes och Totte.
Busy week. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar