tisdag 16 mars 2010

Tuesday.

Har varit en bra tisdag för min del. Fint väder, trevliga vänner, fina hästar - vad mer kan man begära!? Käkat årets första kulglass har jag oxå gjort, gott som bara den!

Red Dutch dressyr idag, hade tänkt ta det lugnt, men han var på bushumör - drog till och med några repor med bock språng! Det har aldrig hänt innan, men han börjar väl få lite överskottsenergi nu när han och Melvin inte fått vara ute i hagen på en dryg vecka.. Idag var Holländarn lite svår i handen, lite tung liksom, eller egentligen inte tung men han hängde sig på lite fram.. Tror att även det kan ha med överskottsenergin att göra men oxå för att han var lite spänd pga snörasen från taket. Dutch verkar även vara lite som Mistral, han är lite olika varje dag.. Vissa dagar är han stel som en pinne och jag får jobba extremt med att få honom ställd och mjuk i sidorna, men han kan då tex vara lätt i handen.. En annan dag kan han vara jätte mjuk och rörlig men då funkar inte "bromsen" istället och jag får träna ihjäl mig på att få honom att lyssna för tygeln och handen. På detta sätt är han lite som Mistral, byter skepnad från dag till dag.. Gillar inte riktigt att jämföra min nya älskling med Mistral eftersom Mistralen och jag inte kommer så bra överens och jag önskar att jag och Dutch kommer göra just det!! Men som sagt de är lite lika och jag känner hur mycket nytta jag har från tiden med Mistral när jag rider Dutch, det är samma tips och råd för alla små missar. Även fast jag och Mistral inte direkt uppskattade varandras sällskap i träningen så är jag väldigt tacksam över tiden med honom - jag har lärt mig så mycket mer än vad jag tänker på och har reflekterat över!!

Mistral och jag, SM-08.

Melvin och jag tog en lång promenad idag, han skötte sig faktiskt och bet mig bara några få gånger! :D Hingstfasoner..¨

Har även varit ute i Lista och inspekterat bygget idag, de hade gjort några fel som de får se till att rätta till imorgon.. Men åh.. har bara en sak att säga; Jag hör hemma där!

Imorgon är det skola igen, sen skynda till stallet och först rida själv för att senare hålla lektion. Tror det blir en bra dag!

Sleeptime. Sleeptight.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar