onsdag 10 mars 2010

Bra dag, glad dag.

Idag har varit en sån dag när allt bara är bra, solen sken underbart hela dagen, vännerna gjorde skolan rolig med massa skratt, hästarna gick fint och i Lista går bygget som på räls! Härligt!

Som sagt solen sken idag på en klarblå himmel, det var 2 plusgrader (alltså extremt varmt!) och jag som alltid är lite frusen av mig trivdes som fisken i vattnet!

Skolan var rolig! Fattar ni!? Detta är stort! Jag, Sanna Nilsson, erkänner att skolan var rolig! Iofs sög lektionen vi hade på morgonen rent "utbilningsmässigt" men det är länge sen jag skrattade så mycket, måste berätta kort om det; Nea (min kära vän) och jag var inte så glada över att gå upp till skolan imorse, men vi var duktiga och kom i tid till första lektionen.. Det första läraren säger är; "Ni ska få ett häfte och ett papper med frågor..." Nea svarade mumlandes; "Säger du jobba på valfri plats så slår jag ihjäl dig" Jag dog verkligen av skratt. Det kanske inte låter så roligt, men för de inblandade och de som hörde Neas bittra tonfall håller garanterat med om att det var roligt - jag skrattar fortfarande åt det! Sen luncha vi på Waynes, forsatte med skrattanfallen och skämde ut oss totalt - men det var det värt, vi hade sååå jävla kul!
Känns som om jag halkat ifrån ämnet nu, jag menar "Sanna Nilsson Dressyr" detta är en hästblogg.. Men ibland måste jag skriva av mig om annat som händer i mitt liv - det får ni liksom på köpet varken ni vill eller inte! ;)

Åkte ut till stallet på eftermiddagen och red mina prinsar, Melvin gick bra - han kändes bättre idag av någon anledning, tror att jag fick loss lite av hans spänningar igår med hjälp av allt mjukgörande arbete! Skönt! Men ska ändå fixa tid med någon equiterapheut.
Dutch gick fantastiskt, även fast jag bara red husmorgymnastik! Fin fin häst!

Pappa och jag var i Lista och hälsade på, det går så fort där ute nu - mellan 30 och 40 man som jobbar på som galningar! DET BLIR SÅÅ FINT! Helt förälskad i allt, går därute och klappar på väggarna och ba; "Åhh.. och titta vad bra det där blir! Åhh.. titta där - det är målat nu!" Längtar verkligen tills vi flyttar!

Imorgon ska Dutch och jag till Nyköping och träna för Annica Westerberg - det ska bli jätte roligt! Hoppas på att det går bra!
Och på lördag är det tävling på schemat, spännande!

2 kommentarer:

  1. Åh så skoj. Annica har jag också tränat för. Min tränare har jobbat som hästskötare hos henne, så för en sisådär 10 år sen var jag nere hos henne i 5 veckor när min tränare hoppade in för Annicas då ordinare hästskötare.
    Hoppas träningen går bra!

    SvaraRadera
  2. Jaa väldigt, hon är jätte duktig! Får alltid massor med bra tips! Blev ingen träning för mig pga sjukdom, men tack ändå! :)
    /Sanna Nilsson

    SvaraRadera