tisdag 27 april 2010

Härliga dagar.

Lovade ju ett inlägg såsom igår, det gick ju sådär måste jag ju erkänna såhär i efterhand.. men jag försökte verkligen - jag lovar! Skrev ett inlägg och försökte svara på några av era trevliga kommentarer men själva bloggen krånglade och ville inte publicera något så tillslut gav jag upp. Men som kompensation så skriver jag lite längre inlägg idag - hoppas det är okej med er!?! ;)

Ja igår, vilket väder vi hade - absolutely fabulous! Mina dressyr kungar Melvin och Dutch fick gå ut i hagen för första gången på typ en månad igen! Det var de riktigt nöjda med! (De har stått inne/gått promenader sedan Melvin sprängde staket och hoppade in till Dutch) Men som sagt igår fick de börja gå ut i hagen igen och de höll sig innanför sitt staket båda två! Duktiga!
De fick dock bara promenera på eftermiddagen, ingen ridning igår - dels för att jag haft prov idag och behövde plugga men dels för att killarna gick hårt i slutet av förra veckan och förtjänade en vilodag.
FICK NYCKELN TILL LISTA IGÅR OXÅ, fint det börjar bli alltså, längtar verkligen tills flytt och allt är klart!

Idag var det hovslagar dag och Melvin blev helt friskförklarad från sina gamla skador! "Syns inget nu längre!" Härligt må jag säga!
Även idag var vädret på topp precis som igår, älskar verkligen solen!

Idag red jag prinsarna, endast lugnt - de var trötta och lite små sega båda två.. Dutch exploderade inte en enda gång - hör och häpna! Och det kändes för en gångs skull som om jag satt riktigt säkert i sadeln, inte ofta som ni förstår.. De var bra att pojkarna var lite sega idag, för jag är lite seg idag - väldigt trött. Ska faktiskt gå och lägga mig på en gång efter att ha avslutat detta inlägg.

På söndag ska jag tävla på Vilsta, hoppas verkligen att det går bra! Alltid lite extra kul när det går bra på hemmaplan! :D

Melvin och jag, SM på Vilsta 2009.

Planeringen jag så fint lagt upp för den närmaste tiden har totalt kraschlandat tyvärr.. Hade tänkt att åka ner till Skåne såsom nästa helg och starta i Dagstorp för att sedan träna hos Mattias i några dagar och avsluta med att starta på Flyinges tävlingar, men nu som kanske många av er redan vet så har tävlingarna på Flyinge ställts in.. Så nu blir det ingen Skåne färd för oss.. :(
Har dock en del roliga saker att se fram emot, tex så är det Mattias träningar i Kumla på måndag och tisdag - dit jag självfallet ska!! Underbart!

2 kommentarer:

  1. Hur betedde sig melvin när han hade magsår?

    SvaraRadera
  2. Han var seg och trött.. Blev lite öm över magen, ruggig och glanslös i pälsen samt att han gick ner i vikt - trots att han åt extremt mycket. :/ /Sanna Nilsson

    SvaraRadera