måndag 19 april 2010

Måndag.

Ja idag var det måndag igen och början på en ny vecka, en finfin måndag tycker jag iaf!

Hästarna gick bra, men gud va pigga de var!! :O Vi körde fullt ös medvetslös i ridhuset om vi säger så.. Galningar.

Idag hände något läskigt oxå, när jag och Melvin skulle gå ut från ridhuset fastnade stiglädret på sadeln i dörrhandtaget - hästen fick ju direkt lite panik över att han satt fast.. (måste nämna att jag hade dragit upp stigbyglarna på ett säkert och duktig sätt, men precis när vi passerade dörren hingstade Melvin upp sig och på nåt jävla vänster lyckades han kroka fast i dörrhandtaget med stiglädret) Han fick ju som sagt lite panik och började dra sig från dörren vilket gjorde det omöjligt att få loss honom, jag fick typ panikens panik, blev hysteriskt rädd för att han eller jag skulle göra illa oss eller att min älskade sadel skulle gå sönder! Försökte på alla sätt att få loss stiglädret ifrån sadeln men det var som sagt omöjligt när Melvin stog och drog i det.. Slutade med att jag fick klä av han hela sadeln! När jag väl hade fått loss han började jag hosta hysteriskt av typ syrebristen, märkte att jag typ hållt andan helt och hållet under mitt panikartade krånglande..
Tur att det gick bra iaf!

Melvin och jag.

Förrsten för att avsluta helt från ämnet; Har ni ätit nya Mjölkchokladen med passionsfrukt och chili? Det är ett behov! Extremt gott! Ska moffa i mig resten av den choklad kakan vi har hemma och sen ska det sovas!

5 kommentarer:

  1. Äh Sanna skärp dig du får väl inte panik heller! Vi har ju alltid full kontroll ;) Hehe.. Iaf, nu finns den där nedrans bloggen du! Är ej så stilig men kan ej hjälpas.. Jag är hopplös! :P

    Tjiiiiing

    SvaraRadera
  2. jo det kändes verkligen som om jag hade full koll då ;P jahaja, ska följa den slaviskt ;) hopplös ?? nu sa du väl fel, menar du inte typ världs bäst !?! ;O <3

    SvaraRadera
  3. Klart du ska. Du ÄR min slav. Typ...

    Möhöh.. ;)

    SvaraRadera
  4. Haha jaa det är ju tyvärr den verklighet jag lever i.. Men man kanske kunde ha det värre, om man var typ en lus som bodde på en råtta eller nåt..
    ;) <3

    SvaraRadera
  5. Sluta prata om dom där grabbarna sa jag!! :D

    SvaraRadera