fredag 9 april 2010

Mattias träningar och lite planer för framtiden.

Igår och idag har jag tränat för Mattias här hemma i E-tuna. Det har gått mycket bra, hästarna har varit fina och lydiga.
Träningstipsen;
Marwin - träna mycket övergångar, och ställ och böj ordentligt i innersidan.
Dutch - byten! massor och massor av byten! lugn och stadig galopp. Tempoväxlingar i traven.


Var och tittade när Pytt och Kessy tränade för Mattias i torsdags, det såg så fint ut - var jätte skönt att träffa "min" älskling och se att han mår bra! Han har förresten precis blivit godkänd!!! Så om ett år kommer det födas små Kessy bebisar till världen - kan ju inte bli annat än underbart bra! Så om någon söker en perfekt ponnyhingst för betäckning till sitt sto så vet jag en som är fantastiskt vacker och har ett perfekt psyke!
Vid intresse finns mer info på; www.ranasstall.se

Kessy och jag ute i solen och "leker" en sommardag.

Kessys Derano.

Har hunnit med mycket snack de senaste kvällarna med herr Jansson och vi har faktiskt hunnit bestämt ganska mycket. Vi har tittat på en del tävlingar vi ska försöka åka på tillsammans, förhoppningsvis blir det Sunshine tour - alltså 3-5 veckors tävlande i Spanien nästa vår!! Gud va kul det skulle vara!
Mattias ska även försöka kvala Perazzi till Falsterbo, hoppas de lyckas!
Vi har även bestämt att Sibell ska betäckas nu, men vilken hingst det blir håller jag lite på - ni får veta när det är betäckt och klart ;)

Nu fredagsmyser jag och Pondus tills vi ska sussa.

2 kommentarer:

  1. Håller med! Mattias är verkligen superbra att träna för! Han ser allt och hästarna blir så fina:). Dutch blev väldigt fin i fredags!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Carina; Ja, det är han verkligen!
    Han kändes väldigt fin, tack!
    Ses imorgon på tävlingen :)
    Kram /Sanna

    SvaraRadera