onsdag 21 april 2010

Krångel tisdag.

Ja, idag har inte varit nån bra dag för mig - trött och lite små sjuk tror jag..
Och jag börjar med att berätta det dummaste på hela dagen, då har jag det gjort sen.
Dutch ramla i stallet.
Suck..
Va ska man säga..?
mer än fan och klantskalle !
Iaf det som hände var att precis när jag gjort klart honom för ridpasset och vi skulle ut i ridhuset stog han och små pratade med Benjamin och på något vänster fastnade han i en stallkrok (?) och när han hysteriskt drog bort huvet och kroken gick sönder landade han med rumpan före på golvet.. men han reste sig fort och har inga synliga skador..
Sprang med honom på vägen utan att det minsta syntes i hans extrema gång och red honom väldigt lätt i ridhuset - bara skritt och lite trav för att känna att han inte var oren. Han kändes fin! Men man vet ju inte, skador kan ju visa sig efter några dagar.. Hoppas på att det inte blir något, väntar med skräck inför morgondagens stallvistelse och ridpass. Paketerade iaf in hästen i Back on Track kläder, hoppas det hjälper och resulterar i att han håller sig fräsch! Annars blir det inga träningar och ingen tävling i slutet av veckan för hans del.. :/
Blir iaf att boka in equiterapheut besök nästa vecka..

Mattias och min Dutch.

Vet ni mer då ? har kollat upp utbildningar för att bli c-tränare (hade tänkt gå en sån kurs när jag tagit studenten) men fick nu se att de ändrat åldersgränsen för det hela till 25 år.. hur dumt är inte det här!?!

Har tvättat massor idag, hur mycket hästgrejer som helst som legat smutsiga i garaget.. Allt är så hårigt bara, nu efter att hästarna fällt vinterpälsen.. Nån som har något tips på hur man får bort all päls? Kanske något speciellt tvättmedel eller något? Eller finns det bara ett sätt att lösa problemet, det gamla hederliga sättet - ligga på knä och borsta täckena?? Är så jobbigt bara - framförallt när man har ett helt gäng hästar och dubbelt så många täcken, men kanske bara det som fungerar..?

Nu ska jag äta massor med godis, av någon anledning tror jag alltid att det kommer hjälpa mig att må lite bättre en dag som denna då saker och ting bara bestämt sig för att skapa problem.. Tyvärr mår jag inte bättre utan blir alltid bara illamående, men jag tänker prova mig på samma dåliga lösning även ikväll.. Tjock och osmart.¨
Hoppas att morgondagen blir ljusare och att jag får tävla i helgen!

Dagens citat;
"Fortis in adversis humilis in secundis. – Stark i motgång, ödmjuk i medgång."

10 kommentarer:

  1. Gud så irriterande att de har höjt åldersgränsen! Man får alltså inte göra den förens man är 25?! Jag hade ju också mina planer.... allt ändras vid min ålder haha :)
    Kom och tänka på, ska inte du skaffa en hemsida? Eller har du det? Kan du inte lägga upp lite bilder på anläggningen ? :)
    /Hanna

    SvaraRadera
  2. Hejsan det var min mamma som födde upp marvin,och jag som skötte om honom,skulle du vilja ha bilder på honom när han var föl? Mvh Fia

    SvaraRadera
  3. Håller tummarna att Dutch är ok:)
    ÄT MYCKE GODIS!!!

    SvaraRadera
  4. Hanna; Ja visst är det! Ne, inte vad jag fattar det som iaf.. :/ Ja, förstår inte varför de måste hålla på att ändra sånt där..
    Jag håller på för fulla muggar, publicerar den om någon månad :) Jag kommer lägga upp bilder när allt är klart, men tills dess får alla vänta på att få se det ;P M.V.H. /Sanna

    SvaraRadera
  5. Fia; Hej! Ja det vill jag jätte gärna ha, tycker mycket om honom! :) Va roligt att du hör av dig såhär och frågar, tack på förhand! min mail är; saannanilsson@hotmail.com
    M.V.H. /Sanna

    SvaraRadera
  6. Carina; Tack! Det verkar som om han är det! :)
    Hehe, gör det ;P /Sanna

    SvaraRadera
  7. Okej va roligt, du får skriva ut adressen då! Lägg ut bilder så fort det är färdigt. Lycka till!
    /Hanna

    SvaraRadera
  8. Absolut det ska jag göra! Tack så mycket! :) /Sanna

    SvaraRadera
  9. Hej Sanna.

    Ang håren så har jag köpt speciella silicon borstar som tar bort håren som en smäck!! Helt jäkla super passar även kanon till hundhår o katthår och allt annat hår som sätter sig som berget i allt. Mailar bild till dig om du vill Mvh Andrea

    SvaraRadera
  10. Hej Andrea; Jaha, det låter ju kanon! Var har du köpt dom? Du får jätte gärna maila bild! Tack på förhand! :) M.V.H /Sanna

    SvaraRadera