söndag 25 april 2010

Tävling i Örebro.

Ja idag har det varit tävling hela långa dagen, från tidig morgon till sen kväll - helt utmattad nu.

När jag kom till stallet imorse hade ju självklart mina monsterpojkar haft sönder sina knoppar och rullat sig så att de var skitigare än de var innan de tvättades (om detta nu är möjligt)! *Suck* Att de ska hålla på och strula till det jämt, helt plötsligt gick jag från att ha gott om tid till att stressa för att försöka att hinna med att både tvätta och knoppa om två hästar. Tror vi kom iväg 1 minut efter tidsplanen från stallet så jag skyndade tydligen på i ett bra tempo!
Resan gick utmärkt och vi kom fram i tid!

Tävlingen i sig gick ju inte lika utmärkt och förträffligt tyvärr.. Inte nöjd med mina ritter.
Första ritten på Dutch, en Msv B:4, var fulla av missar pga att Dutch var så spänd, att jag var nervös som ett litet barn lugnade ju inte direkt ner honom kan jag ju säga.. (vet inte varför jag var så nervös, men var det iaf) Precis innan vi skulle in promenerade Dutch omkring på bakbena, var sååå jäkla nära att vi gick omkull.. :O Fick iaf ca 65,7 % och placerade oss som 3a.
Andra ritten var med Melvin, en St George, Melvin var super fin och jätte taggad vrålade som ett jag vet inte vad.. Melvin var duktig men jag sabbade det med typ 5 missar och de flesta var enbart mitt fel - frustrerande! Kom på 2a plats med våra 64,7 %
Sista ritten var med Dutch igen, men denna gång startade vi i samma St George som Melvin för stunden ledde! Det gick fullständigt åt pipan då Duth såg till att få ner tungan mellan betten precis när vi fick startsingnalen.. Typiskt. Fick typ 57 % men med så många missar att det knappt går att räkna till..

En liten film från Holländarens trav från framridningen inför Msv B:4an kommer här nedan, dåligt filmat med dålig kamera men hoppas ni har överseende och tittar på det som jag "bättre än inget"!


Inte nöjd med dagens ritter som sagt, men är dock nöjd med att få en gul och en blå rosset med mig hem och extremt nöjd med att Melvins poäng är nog för att vara ett SM kval! :D
En annan riktigt rolig sak som dagen bjöd på var att Mattias och min Perazzi red ett 5 årings program nere på Willands RF och vann hela sin klass på 82 %! Nu behöver han bara ett till kval (lätt A/5 årings program på över 74 %) sen får Perazzi starta på Falsterbo!! Bara detta är ju jätte kul - de är ju så duktiga båda två - men ett stort plus i kanten var alla de fina lovord Perazzi fick av publik och domare, tex; "WOW" och "ett framtidslöfte"!!

Ha det bra alla glada, nu ska det sovas järnet.
Will be back tomorrow.

8 kommentarer:

  1. Riktigt fin häst, roligt att se =)
    MVH // Sandra

    SvaraRadera
  2. Vad trillar man in på av en slump om inte din blogg!? Kul att se att det går bra för dig och hur duktig du har blivit! Lite konstigt att se dig på stora hästar bara, kommer nog alltid koppla ihop dig med världens sötaste Totte :)

    Hälsningar Emma (om du tänker Ekeby och Soya så vet du kanske vem det är)

    SvaraRadera
  3. Superfin häst! Det kommer att gå jättebra så småningom när ni "ridit" ihop er lite : )

    SvaraRadera
  4. Grattis till fina placeringar. Det kommer bara bli bättre, kämpa på!! Jag håller på dig.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Emma; Va roligt! :) Tack så mycket!
    Hehe, kan förstå det - även i mitt huvud är fortfarande jag och Totte det perfekta paret! :P
    Kram /Sanna

    SvaraRadera
  6. Anonym; Tack så mycket! Jag hoppas oxå på det, tycker väldigt mycket om honom! :) /Sanna Nilsson

    SvaraRadera
  7. Anna; Tack så mycket! Väldigt snällt av dig! :) Kram /Sanna

    SvaraRadera