lördag 24 april 2010

Puts och fix inför tävling.

Hej och hå, här ska det bloggas..
....
jaha.. hm.. vad skajag skriva då ? det står verkligen still i huvudet på mig.. Har egentligen massor att skriva om, men har lite problem att veta var jag ska börja.
Jag börjar med att berätta att jag för bara ca 1,5 timme sedan kom hem från stallet efter många timmar därute. Två hästar att rida, bada, knoppa och putsa på - det tar sin lilla tid som sagt.
Ridningen gick bra, joggade dressyrkungarna lugnt efter de tuffa träningsdagarna och eftersom det är tävling imorgon. Nervös ? Eh.. jaa.
Sen skulle det som sagt knoppas och fixas - tar ju så mycket längre tid när man ska ha med sig två pållar, riktigt länge sen jag startade så här många klasser sist! Imorgon ska jag göra tre starter, sista tiden har det bara varit typ en start per dag.. så imorgon blir det nog ovanligt stressigt.

Melvin klar får tävling.

Har ju som sagt putsat upp mina hästar idag, och svansarna blev riktigt genom tvättade med typ 100 schamponeringar och sen borstade hårstrå för hårstrå. Hittat en ny favorit häst produkt förresten, "Cowboy Magic Detangler & Shine" som man har i svansen typ istället för pälsglans - funkar hur bra som helst! Svansen blir riktigt fin och lättborstad!! Finns här i Eskilstuna att köpa hos Gelas ridsport!


Måste säga innan jag slutar att jag snart får abstinens, jag har inte kunnat åka och kikat på dressyrcentret i Lista på flera dagar nu.. torsdag och fredag var vi ju på Ericsberg hela dagarna och idag när jag och far min skulle dit så hade de låst allt ifrån igår kväll - börjar tydligen komma in saker av värde i den stora byggnaden så från och med nu är det låst.. Får dock min nyckel redan på måndag, men känns skit konstigt att jag inte varit där sen i onsdags.. Saknar verkligen att åka dit varje dag, känns som mitt hem redan faktiskt - låter lite konstigt men som sagt det känns som jag hör hemma där! Längtar iaf till att jag får nyckeln på måndag!

Nu ska jag sova. Ut vilad till tävling kan ju vara bra!
Håll tummarna är ni snälla ;)

4 kommentarer:

  1. Kan du inte skriva ett inlägg om vad det ska vara för slags verksamhet på Lista? Hur många boxplatser? Bara egna hästar eller andras? Ska någon tränare knytas till anläggningen?(Nu är jag inte Eskilstunabo, men jag är nyfiken ändå)

    SvaraRadera
  2. Jo jag kan knåpa ihop ett inlägg om Lista, finns inte jätte mycket att skriva men jag gör ett gott försök :) Det dyker upp ett inlägg snarast.
    /Sanna

    SvaraRadera
  3. Jag har åkt förbi ditt dressyrcenter och är mycket inponerad.. Wowwww.
    Kommer du att ha några anställda? det är ju stort?
    Är du intresserad av en icke utbildad hästskötare. Hahah ne skämt o sido.
    Lycka till och hoppas att du kommer att ha ett öppet hus när det är klart. Mvh från en inte allt för avlägsen granne!

    SvaraRadera
  4. Va roligt att du verkar tycka om det :)
    Ja, det kommer anställas några personer tids nog. Vet inte riktigt hur många, på vilken tid eller när än så länge.. men den första heltidsanställda kommer anställas i höst, när vi har fått hem alla hästarna och fått igång någon typ av verksamhet. :)
    Tack så mycket! Det blir en stor invigning när allt är klart! ;)
    M.V.H. /Sanna Nilsson

    SvaraRadera