måndag 19 april 2010

Helgen.

Är på bra humör efter en riktigt bra helg.
Vet inte riktigt varför den har varit så bra, men med fint väder, glada släktingar och vänner och fina hästar förstås, så borde det ju inte kunnat vara annat än bra!

I fredags red jag dressyr på mina tre sagoprinsar, väldigt peppad och det gick väldigt bra!
Melvin tränade jag program grejer på, vi ska ju snart tävla! och han gick som sagt bra, orkar ju inte så mycket för han är ju inte i så bra kondition än men säger bara Wow för bytesserierna han gör (så enkelt på honom om man jämför med att göra det på Dutch) - han fixar det i princip själv, helt spikrakt och med jämn och galopp genom hela linjen!! Duktig häst!
Dutch gick oxå bra, men han var helt jäkla störd i fredags, fin som f a n - men det var Explosions Expressen full fart framåt om jag säger så! Red typ i 2 timmar och hann med sisådär 200 byten.. Men han är ju som sagt snygg iaf.
Marwin gick även han som en dans, riktigt roligt att rida den faktiskt - blir bara finare och finare för varje dag! Så begåvad är han oxå, har lätt för allt och börjar komma ikapp och bli mer lik sin åldersgrupp kunskapsmässigt Helt övertygad om att han kommer bli riktigt fin!
I fredags kväll firade jag min vän Rebecca som fyllde 20 år, eftersom hon är lika inbiten hästnörd som jag så blev det ju mycket hästprat vilket inte är illa! ;)

Igår joggades mina ponnisar efter de ganska tuffa fredagspassen, de var duktiga och lite mer dämpade och lugna (syftar mest på Dutch). Så skönt att rida nu när det börjar bli såhär pass varmt igen, slipper alla jobbigt tjocka kläder och framförallt att frysa!

Idag var det också en ganska lugn dag för mig och hästarna, var först helt inne på att träna hårt men när jag tänkte efter på vad som kommer hända i veckan beslutade jag att det nog skulle vara bäst att de fick ta det lite lugnt idag oxå. Och vad händer i veckan undrar ni nu!?
Jo, det ska jag vara gullig att berätta för er ;)
På torsdag och fredag är det träning med Knytkalaset på Ericsberg och jag åker dit med både Melvin och Dutch och på söndag fortsätter dessa två pojkar och jag till Örebro för att tävla! Kul! Men det blir ju en lite tufft för mina relativt otränade pojkar, så jag får väl rida ganska lugnt fram till dess..

Har varit ute en del i Lista oxå de senaste dagarna, längtar verkligen tills jag får flytta dit!!!

Nu ska det väl sovas lite, skola imorgon igen..

Snygga Melvin.

2 kommentarer:

  1. en uttråkad rickard!9 maj 2010 kl. 00:42

    härlig bild:D

    SvaraRadera
  2. Rickard; Förstår inte att du är uttråkad - du älskar väl dressyr och hästar!?! ;D Håller med dig om att bilden är fantastisk! /Sanna

    SvaraRadera