fredag 23 april 2010

Knutits kalas och jäktats omkring.

Ja de senaste dagarna har det varit träningar med Knytkalaset och mycket mer strul för min del.
Träningarna har gått bra, mycket trevligt och lärorikt som vanligt, trots det rent ut sagt förjävliga vädret i torsdags.. Blir alltid så peppad av att vara sådär på träningar, får se så mycket bra ridning och det pratas alltid om stora och lockande tävlingar!
Ridningen gick för mig bra det med, inte helt perfekta träningspass men det var bra. Melvin blir ju lite små trött, har ganska dålig kondis det där stora odjuret och Dutch har varit lite knäpp och busig de senaste dagarna, men han gick riktigt fint idag faktiskt. Duktiga hästar jag har!
Red programdelar och hela programmet på killarna och måste verkligen påpeka att de är såå olika, konstigt egentligen att det kan vara så extremt olikt att rida samma program på två hästar, men de var duktiga båda två och det känns ganska lovande inför helgen! :)
Blev inga bilder tyvärr, hade tjatat sönder pappas öron om att han skulle ta kort och jag tror faktiskt att han skulle göra det - men då hade ju typiskt nog kameran inte något batteri kvar.. :/ Menmen, ska försöka fixa lite film och bilder från tävlingen på söndag - iaf om det går bra! ;)

Nåt mer som har hänt de senaste dagarna har Pondus varit sjuk och bott på Strömsholm över en natt.. Hatar´t. Att dessa djur alltid ska ställa till med problem, tur för dom att man älskar dom så himla mycket! Han är iaf fortfarande sjuk, men lite bättre och har fått kommit hem - men nu får han inte göra något (springa, bli exalterad eller leka med andra hundar). Kommer ju bli lätt att få det där yrvädret att sitta still - lycka till Sanna!

Pondus med alla sina leksaker runt sig - inte räcker det med en inte..

Jag är så extremt trött att det nog blir sängdax för mig och Pondus snart, lite väl tidigt på en fredag tycker jag, men är man trött så är man.
På Söndag ska det tävlas i Örebro - hoppas ni håller tummarna! ;)

2 kommentarer: